ב'נווה יעקב'

שש שנים של סבל באו לקיצן: כיכר חדשה הוקמה בשכונה

תושבי שכונת רביץ בנווה יעקב, סבלו מאז הקמת השכונה, מהיעדר תחבורה ציבורית לשכונה. על אף שהדבר היה באחריות משרדי הממשה, ראש העיר החליט להירתם והשקיע 2 מיליוני שקלים בפיתוח כיכר חדשה שתפתור את הבעיה (תחבורה)

ראש העיר ליאון, חונך את הכיכר החדשה (צילום: עיריית ירושלים)

שש שנים לאחר ששכונת אברהם רביץ בנווה יעקב בירושלים, ראש העיר ירושלים משה ליאון חנך אתמול (שני) כיכר חדשה שתאפשר מעבר תחבורה ציבורית בשכונה.

מאז הוקמה שכונת רביץ לפני שש שנים, התושבים סובלים מהיעדר תחבורה ציבורית מסודרת שתאפשר להם להגיע ולצאת מהשכונה.

הבעיה נוצרה בעקבות רצץ כשלים מתמשכים של משרדי הממשלה, שלא יצרו תשתית מתאימה למעבר תח"צ על הציר, שהיה צר מידי למעבר אוטובוסים.

בעקבות כך, תושבי השכונה נאלצו ללכת 2 ק"מ וכ-20 דקות עם מזוודות תיקים עגלות וילדים על מנת להגיע לתחנת האוטובוס הקרובה, גם בימי הגשמים והחום, ובטופוגרפיה קשה של עליה וירידה תלולה.

זעקת תושבי השכונה העסיקה רבות את הנציגות החרדית, הן הארצית והן זו המקומית. מי שנכנס לעובי הקורה בתחילה היה תושב השכונה וסגן ראש העיר ישראל קלרמן שהציף את הבעיה ודחף במשך שנים להגיע לפיתרון.

ח"מ העיר ירושלים מטעם דגל התורה, ומחזיק תיק התחבורה דוד זוהר שנרתם לעניין במלוא מרצו, הצליח לגייס את התקציבים הנדרשים על מנת לסייע לתושבי השכונה שחוו סבל מתמשך בעקבות ליקויי תכנון.

כאמור, במהלך השנים נעשו אינספור פניות למשרדי הממשלה הרלוונטים, על מנת להסדיר את הליקוי שפוגע בתושבים כה רבים בשכונה, ומונע מהם שימוש בתחבורה ציבורית, אולם חוסר היציבות המתמשך במערכת הפוליטית מנע את העברת הכספים להקמת כיכר שהייתה אמורה לפתור את הבעיה ולאפשר מעבר של אוטובוסים על הציר.

ראש העיר, החליט באופן חריג לתקצב את הקמת הכיכר מתקציב עירוני ייחודי שהקצה לכך. ואכן בחודשים האחרונים החלו העבודות להקמת הכיכר בהשקעה של 2 מיליון שקלים, ובימים האחרונים תחבורה ציבורית החלה לעבור בציר ולשמש את תושבי השכונה.

ראש העיר ירושלים משה ליאון אמר אתמול בחניכת הכיכר: "מדובר במהלך מתבקש לטובת תושבי שכונת רביץ בנווה יעקב שכבר כמה שנים נאלצים ללכת מרחק רב על מנת להשתמש בשירותי התחבורה הציבורית".

"אני שמח שאחרי שנים רבות, נמצא הפתרון שמאפשר לציבור גדול וחשוב לקבל את שירותי התחבורה המגיעים להם. עיריית ירושלים בראשותי רואה ערך רב בעידוד הציבור להשתמש בתחבורה ציבורית, ולשם כך הובלנו השקעה רבה בפיתוח תשתיות תחבורה מתקדמות בירושלים, אני מתכוון להמשיך להוביל את פיתוח התחבורה הציבורית בירושלים לטובת כלל האוכלוסיות".

מחזיק תיק תחבורה דוד זוהר אמר: "בשנים האחרונות ביקשנו להוביל מהלך של תקצוב בניית הכיכר ע"י משרד התחבורה שכבר אישר את התקציב לכך, אולם בפועל הכסף לא הועבר בגלל אי-היציבות במערכת הפוליטית. אני מודה לראש העיר משה ליאון שהחליט לא להמתין יותר, ולהוביל מהלך של תקצוב בניית הכיכר מכספים עירוניים לטובת התושבים שסובלים כבר זמן רב".

סגן ראש העיר ירושלים, ישראל קלרמן אמר בהתרגשות: "במשך תקופה ארוכה שתושבי השכונה שאוכלסו במקום לפני למעלה מ-5 שנים סובלים מהיעדר תחבורה ציבורית. אני שמח שהצלחנו לפתור את הבעיה בעצה אחת עם ראש העיר ששוב הפגין את האכפתיות שלו לתושבי העיר, והחליט לתקצב את בניית הכיכר מכספים עירוניים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר