"המוטציה הבריטית"

הממשלה תצביע: הארכת הסגר בשבועיים?

בצל העלייה החמורה בתחלואה, ראש הממשלה נתניהו ערך שיחה עם מקבלי החלטות במשרד הבריאות, שם הומלץ להאריך את הסגר בשבועיים. ההחלטה תתקבל מחר (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yossi Aloni/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ערך בשעה האחרונה (שני), שיחת טלפון עם כל גורמי המקצוע במשרד הבריאות, ושם הוא שוכנע להאריך את הסגר בשבועיים.

מצב התחלואה בישראל ממשיך לטפס, והערב פורסם, כי אחוז הבדיקות החיוביות חצה את רף העשרה האחוזים, מצב מדאיג זה, גרם למקבלי ההחלטות לחשוב על הארכת הסגר.

על פי התוכנית, נכון לשעה זו, הסגר שאמור להסתיים ביום שישי הקרוב יוארך בשבועיים נוספים, כאשר ככל הנראה הסגר יתקיים באותה מתכונת כפי שהיא היום.

ההחלטה הסופית תתקבל בהחלטת ממשלה, שתתכנס מחר ותקבל את כל הנתונים ואז יוחלט האם לאשר את הסגר הנוסף.

שר הבריאות וראש הממשלה מוקדם יותר היום בבית שמש

על פי הדיווח של העיתונאי ירון אברהם: על אף קצב החיסונים, במשרד הבריאות סבורים, כי המוטציה הבריטית תביא גל תחלואה קשה בעוד חודשיים.

גורמים במשרד הבריאות אמרו לירון אברהם בסרקזם: "האמירה של נתניהו שבפסח הכל מאחורינו היתה מוקדמת מידי".

כזכור, מוקדם יותר היום אמר ראש הדסק החרדי רוני נומה בתדרוך לתקשורת: "מספר הנפטרים החרדי עומד על 11 אחוז מתוך כלל הנפטרים, אבל בגלל האחוז הנמוך של חרדים מעל גיל 65 בכלל האוכלוסייה, משמעות הדבר היא שהיקפי התמותה במגזר החרדי גבוהים מהממוצע הארצי".

לדבריו, בקרב המאושפזים אחוז החרדים עלה מ-10 ל-11 אחוז, "אבל חובה לזכור כי בציבור החרדי יש יותר אשפוז קהילתי מאשר בציבור הכללי. בנוסף, כרגע עיקר התחלואה במגזר היא בגילאי 10-16, אבל אני לא יכול להשיב האם הם נדבקו בישיבות ובבתי ספר או בבית. בגילאי 17-24, לאחר שבתקופה האחרונה היו יותר בנות חולות מבנים שנדבקו, כרגע החלוקה היא בערך חצי-חצי, בכל שכבות הגיל".

"מספר הנפטרים החרדי עומד על 11 אחוז מתוך כלל הנפטרים, אבל בגלל האחוז הנמוך של חרדים מעל גיל 65 בכלל האוכלוסייה, משמעות הדבר היא שהיקפי התמותה במגזר החרדי גבוהים מהממוצע הארצי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר