הרשימה המלאה

ביומו האחרון: הנשיא דונלד טראמפ חנן אסירים חרדים

ביומו האחרון בבית הלבן, כמיטב המסורת האמריקנית, חנן הנשיא דונלד טראמפ 73 בני אדם, ביניהם גם כמה אסירים חרדים ויש גם קשר מרתק למרגל יונתן פולארד (חדשות עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

כמיטב המסורת של הנשיאים היוצאים, חנן הנשיא דונלד טראמפ ביומו האחרון בבית הלבן 73 בני אדם הכלואים בארה"ב. בהודעה הרשמית של הבית הלבן הוסבר על כל אחד מהם מה הרקע שלו והסיבות להחלטה לחון אותו.

בין האסירים שחנן טראמפ נמצאים כמה יהודים ביניהם אליהו ויינשטיין, חרדי שהתגורר בעבר בשכונת הר נוף הירושלמית. "אבא לשבעה ילדים ובעל אוהב, הוא ריצה שמונה שנים מתוך 24 השנים שנגזרו עליו על הונאת השקעה בנדל"ן והוא זוכה לתמיכה של הקהילה שלו לאחר השחרור", נכתב בהודעת הבית הלבן שם גם צוין כי גם כמה מהקרבנות ביקשו את שחרורו של ויינשטיין.

וינשטיין, שהיה מוכר כגביר החרדי מליקווד והורשע בהונאת ענק, נשלח על ידי בית משפט פדרלי לרצות עונש של 22 שנה בכלא.

אסיר חרדי נוסף שעונשו הומתק בידי טראמפ, הוא שלום וייס בן ה-66 שהואשם בעבירות הונאה, הלבנת הון ועוד עליהם הוא נמצא בכלא כבר 18 שנה.

וייס שהונה חברת ביטוח ב-450 מיליון דולר והביא לקריסתה נמלט במשך שנה עד שנעצר באוסטריה והוסגר לארה"ב. נגזר עליו לא פחות מ-800... שנה בכלא על מעשיו.

תומכיו של וייס, ביניהם המשפטן הבינלאומי אלן דרשוביץ טענו, כי וייס הפך ל"עונש לדוגמא" בשל העובדה שלא היה מוכן להודות במעשיו בתמורה לעונש קל יותר.

אחת החנינות המעניינות יותר של טראמפ, היא זו של אביאם סלע, טייס לשעבר ואלוף-משנה בדימוס בחיל האוויר, מפקד אחורי של מבצע "אופרה" לתקיפת הכור הגרעיני בעיראק, מפקד הקרקע של המבצע לתקיפת סוללות טילי הקרקע-אוויר בבקעת הלבנון ומפעילו של המרגל יונתן פולארד.

לאחר מלחמת לבנון נשלח סלע לארצות הברית ללימודים. יונתן פולארד, קצין באגף מודיעין של הצי האמריקני, פנה אליו כדי שיעזור לו להעביר מידע מסווג לישראל. בשנים 1984 ו-1985 פעל סלע כמפעילו של פולארד, והעביר את המידע הרב שסיפק ללשכה לקשרי מדע (לק"ם) במשרד הביטחון זאת למרות שלא הוכשר לעסוק בריגול וכמובן שלא להפעיל מרגלים בארה"ב או בכלל.

לאחר שפולארד נתפס הפך סלע ל"פרסונה נון גרטה" בארה"ב והוא נמלט ממנה מבלי שיכל לחזור לשם מבלי שיעצר. טראמפ חנן את סלע על פי בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, והשגרירים דויד פרידמן ורון דרמר כשהוא מסביר שישראל התנצלה ויש לשים מאחורינו את הפרק העכור הזה ביחסים שבין שתי המדינות.

כזכור, טראמפ היה זה גם שחנן את פולארד עצמו ובכך סיים את תקופת מעצרו הארוכה במיוחד.

ברשימת אלו שחנן הנשיא נמצאים שמות יהודים נוספים דוגמת נח קליינמן ומיכאל אשלי שקיבל את תמיכתם של דרשוביץ ורבנים בבקשה להמתקת דינם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר