טקס אחרון

טראמפ בנאומו האחרון כנשיא: "עוד אחזור"

נשיא ארצות הברית היוצא, דונלד טראמפ נפרד מהבית הלבן, זמן קצר לפני השבעתו לתפקיד של ג'ו ביידן "שלום, לא להרבה זמן" • טראמפ התגאה בעמידתו האיתנה לצד ישראל (בעולם)

דונלד ומלניה טראמפ ביציאה מהבית הלבן (צילום: מסך, מתוך השידור החי)

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ עורך כעת טקס פרידה אחרון מהבית הלבן, שעות לפני השבעת מחליפו, ג'ו ביידן שייכנס היום (רביעי) לתפקידו כנשיא המעצמה הגדולה בעולם.

מהבית הלבן המריא טראמפ לבסיס האווירי אנדרו במרילנד, שם הוא יערוך טקס פרידה. לאחר מכן ימשיך לאחוזתו מאר-א-לאגו בפלורידה.

בטקס הפרידה אמר טראמפ כי היה זה עבורו כבוד גדול להיות נשיא, וכי הוא עוד "יחזור בצורה כזאת או אחרת", ובינתיים יעקוב אחרי הממשל החדש.

בצאתו מהבית הלבן, אמר הנשיא היוצר לכתבים שעמדו שם, "אני רוצה להגיד שלום, מקווה שלא להרבה זמן", ברמיזה להתמודדות עתידית נוספת על הנשיאות.

הצהרתו האחרונה של טראמפ (צילום: הבית הלבן)

בסרטון פרידה שפרסם הלילה טראמפ הוא אמר: "אנחנו מתפללים להצלחת הממשל החדש. השבוע אנחנו משביעים ממשל חדש ומתפללים להצלחתו בשמירה על ביטחונה ועל שגשוגה של אמריקה".

"עכשיו, כשאני מתכונן להעביר את השלטון לממשל חדש בצהרי יום רביעי, אני רוצה שתדעו שהתנועה שהקמנו רק בתחילת דרכה, מעולם לא היה כדוגמתה".

טראמפ מנה את ההישגים הגדולים של הממשל בראשו עמד. "חידשנו את הבריתות שלנו ועמדנו נגד סין, הרסנו את הח'אליפות של דאעש, עמדנו נגד המשטר האיראני המדכא והרגנו את הטרוריסט מספר אחד קאסם סוליאמני".

בין היתר התגאה בעמידתו האיתנה לצד ישראל. "הכרנו בירושלים כבירת ישראל והכרנו בריבונות הישראלית על הגולן, והשגנו הסכמים היסטוריים במזרח התיכון - אף אחד לא האמין שזה יכול לקרות - הסכמי אברהם פתחו את הפתח להרמוניה ושלום, שחר של מזרח תיכון חדש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר