"תקדים מסוכן" • צפו

'בושה': ראש העיר הדתי אישר חנויות בשבת

ראש העיר הדתי של חריש אישר היום לחנויות מסוימות בעיר לפתוח את העסקים תוך חילול קדושת השבת. "דבר זה יהווה תקדים ראשוני - שגם שר הפנים לא יוכל לשנות" (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ישיבת המועצה, היום (צילום: הפייסבוק של עיריית חריש)

בישיבת המועצה שהתקיימה היום (רביעי) בעיר חריש, אישר ראש העיר יצחק קשת, פתיחת מספר עסקים ובתי מסחר בשבת קודש, לדברי סגן השר מקלב ל'כיכר', הדבר יכול להוות תקדים בשאר הערים בישראל. אביגדור ליברמן, שיבח את ראש העיר.

ראש העיר, העביר בהחלטת המועצה פתיחת חנויות באזורים מסוימים בעיר הסמוכים למרכזי תרבות, אך יחד עם זאת, אסר ראש העיר פתיחת חנויות בשאר העיר.

יצוין, כי החוק עבר בתמיכת חלק מחברי הבית היהודי ובהתנגדות של חבר המועצה מטעם מפלגת ש"ס.

סגן השר אורי מקלב המצוי בפרטים, אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "אני מזועזע איך ראש עיר דתי מתנהג כך, זה יכול להיות תקדים ברוב הערים בישראל - תקדים - שגם שר הפנים לא יוכל לשנות".

"לצערנו", מוסיף מקלב, "לאחר שכל גדולי ישראל והרבנים יצאו כנגד חוק העזר באופן נחרץ שביקשה מועצת העיר חריש לאשר הגיע ראש העיר לרבנים והגיש הצעה אחרת שהייתה אמורה לעשות שינוי משמעותי, התברר כי ראש העיר לא נתן תמונה מלאה והוסיף ברגע האחרון דברים הפוגעים בשמירת השבת, באופי העיר ובחינוך הילדים".

עוד מסביר מקלב: "הצעת החוק כפי שאושרה מגדילה באופן ממשי את הפגיעה בשבת קודש, תאפשר פתיחת אולמות בילוי ועסקים שונים בליבה של העיר חריש, זוהי פגיעה ממשית בצביון העיר חריש ובשבת קודש, חילולי השבת בעיר בה מתגוררים שומרי תורה ומצוות זהו דבר שלא ניתן לחיות איתו, שמירת השבת במרחב הציבורי היא שמירת הזהות היהודית ומאפשר ליהודי באשר הוא לשמור את הזיקה הבסיסית של המורשת היהודית".

יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר אמר אישור חוק המרכולים בשבת במועצת העיר חריש: "מצער שראש עיר בישראל נגרר אחרי מקהלת "מה יפית" ומנסה לקבוע את אופי העיר באמצעות חוקים דרקוניים הפוגעים במסורת ישראל. אסור שהשבת תהפוך לקרדום פופוליסטי עבור יחסי ציבור".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס בתגובה לאישור חוק המרכולים במועצה המקומית חריש: "שוב מיעוט חילוני "ליברלי" אוכף את דעתו על רוב הציבור היהודי במדינת ישראל שרוצה וצמא לדת ומסורת ישראל סבא, שוב מיעוט חילוני "נאור" מנסה לפגוע במסורת של השבת הקדושה ושוב כמה טיפשים עם כיפה משתפים איתם פעולה".

"בערב עצוב זה אני מזכיר לראש מועצת חריש וחבריו למועצה שהרימו יד נגד השבת הקדושה, לא יעזור לכם. אף חוק לא יעצור את אור השבת והיהדות בארץ, אף פוליטיקאי לא ידכא את רצון הרוב בשמירה על השבת והמסורת. אנו נאבק בכל הכוח ובכלים העומדים לרשותנו שאור השבת ימשיך להאיר את חריש וכל ארץ ישראל".

שר הבינוי והשיכון ח”כ יעקב ליצמן הגיב על חילול השבת: "אישור חוק העזר העירוני שהוביל ראש העיר בחריש המאפשר פתיחת מרכולים בשבת, מהווה תקדים לפירצה חמורה וקשה בשבת קודש, בפגיעה מהותית בסטטוס קוו, תוך התעלמות מוחלטת מרגשותיהם של תושבי העיר שומרי תורה ומצוות, חרדים, דתיים ושומרי מסורת".

"מדובר במחטף ברוטאלי שמטרתו רמיסת שבת קדשנו ועידוד חילול שבת גם בערים נוספות חלילה. מביש שדווקא ראש עיר שמתיימר להיות דתי, הוליך שולל את הנציגות החרדית וקבע עובדות מצערות בשטח, בניגוד לדעת גדולי ישראל וההלכה, ולהבדיל בניגוד גמור לחוק, האוסר פתיחת מסחר בשבת".

ח"כ משה אבוטבול התקשר לסגן ראש מועצת חריש שלמה פרץ ואמר לו: "הנציגים החרדים בכנסת מביעים צער עמוק על אישור החוק ע״י אנשים שחלקם חובשי כיפה... אנו נמשיך להיאבק למען שמירת השבת בחריש ובמדינה היהודית, ואנו קוראים למועצת חריש לבטל את החוק המסוכן לשמירת השבת והיהדות, למרות שהורד ממנו פרק המסחר בהשתדלות הנציג החרדי הרב שלמה פרץ".

ח"כ יעקב טסלר אמר: "החלטת מועצת העיר חריש ודבריו המקוממים של ראש העיר פוגעים ברגשות רבבות יהודים וראויים לכל גינוי. השבת אינה של מיעוט קיצוני. השבת שייכת לכלל ישראל ולתושבי חריש במידה שווה".

"עצוב כי דווקא בתקופת משבר, בה התחלואה עולה, בתי החולים מלאים וכמעט ואין בית אשר אין בו חולה ואין רחוב אשר אין בו מת - מביא ראש העיר החלטה לחילול שבת, במקום לפעול לחיזוקה. אנו נמשיך ונעמוד על המשמר למניעת חילולי שבת במרחב הציבורי ולקיום הוראות החוק".

סגן שר הפנים יואב בן צור אמר בתגובה: "בשליחותו של מורי ורבי זקן מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני שליט"א פעלתי רבות למען התפתחות העיר חריש וחיזוק קול התורה והקמת מוסדות תורניים".

"אני מצר וכואב בשם כל העם היהודי היושב בציון, את התנהלותו של ראש עיריית חריש אשר הוביל את פתיחת המרכולים בשבת ופעל כנגד החוק האוסר קיום מסחר בשבת ופגע בלב ליבו של העם היהודי שהמסורת היהודית היא נר לרגליו, השבת חשובה לכלל עם ישראל דתיים ושאינם דתיים".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן בירך כמובן את ראש העיר וכתב בחשבון הפייסבוק שלו: "תלמדו מחריש".

"אני מברך את ראש עיריית חריש יצחק קשת ואת עידית ינטוב, המשנה לראש העיר ונציגת ישראל ביתנו, על העברת החוק לפתיחת המרכולים בשבת לפני זמן קצר במועצה".

"יצחק הוא אדם דתי, חובש כיפה, שומר תורה ומצוות אשר מבין את חשיבות העיקרון חיה ותן לחיות. לא כל יום קמה עיר חדשה במדינת ישראל ועלינו לשמור על צביונה כעיר ליברלית המכבדת את אורח חייהם של כל תושביה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר