מאיים לטפל בהכל

ראש עיריית חריש: "אין פה הנהגה תורנית"

לאחר שאישר פתיחת מסחר בשבת, ראש העיר הדתי פתח במונולוג וסיפר על התוכניות לעתיד: תחב"צ בשבת, וטיפול בצופרים והסביר; "אין הנהגה תורנית, אין להם אומץ" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ראש העיר הדתי יצחק קשת (צילום: הפייסבוק של עיריית חריש)

בתום ישיבת מועצת העיר חריש, בה אושר לפתוח בתי עסק בשבת, נשא דברים ראש העיר הדתי של העיר יצחק קשת, ותקף את הרבים, תוך שהוא מתחייב לטפל בצופרי השבת ותחבורה ציבורית בשבת. תושבי העיר ייערכו נגדו מחאה - בקבלת שבת.

כזכור, אמש, ראש עיריית חריש העביר בהחלטת המועצה פתיחת חנויות בשבת - באזורים מסוימים בעיר הסמוכים למרכזי תרבות, אך יחד עם זאת, אסר ראש העיר פתיחת חנויות בשאר העיר. החוק עבר בתמיכת חלק מחברי הבית היהודי ובהתנגדות של חבר המועצה מטעם מפלגת ש"ס.

לאחר שעבר האישור, ראש העיר פתח במונולוג "מרגש" ואמר כי "עשינו היסטוריה בחריש, זה לא הכל אנחנו נטפל בהכל, בצופרים בשבת, בתחבורה בשבת בכל הנושאים הרגישים", תוקף את הרבנים: אין הנהגה תורנית, אין להם אומץ לקבל החלטות קשות, הם רק מכסים עצמם, הקיצונים מיעוט קטן"

"כולם חכמים גדולים אומרים מה לא שואלים מה כן? אז לא מתכתב עם המציאות ולא מוכנים לקחת אחריות. אומרים מה לא, ותסתדר עם זה. אני מסביר להם שזה טוב, אין עם מי לדבר".

"אין הנהגה תורנית, אין להם אומץ לקבל החלטות קשות, הם רק מכסים עצמם, הקיצונים מיעוט קטן, זאת לא מנהיגות, זה לא אחריות, ככה זה לא עובד בשום עיר בישראל"

"היום עשינו מה שטוב לכולם, מה שטוב לחריש, אנחנו הולכים לטפל בכל הנושאים הרגישים, לא נפחד לגעת בהכל. אני קיבלתי המון איומים".

"אך אנחנו הולכים להתקדם בצעדים נוספים להסדרה בכל הנושאים הבוערים, בכל הסוגיות הכי רגישות אנחנו נגע בצופרים (צופרי השבת), גם בנושא של תחבורה (תחב"צ בשבת) גם בכל הנושאים שיש, לא נפחד לגעת בהכל ואנחנו נסדיר את צורת החיים בחריש".

"הקיצוניים לא מייצגים אף אחד מלבד את עצמם, אנחנו מסדירים את היחסים בין הדתיים לחילוניים. נדרשת הנהגה אמיצה, כדי לקבל החלטות קשות. אם אתה רוצה שכל העיר תהיה פתוחה בצורה מוחלטת - לך לתל אביב. אם אתה רוצה שהכל יהיה סגור - לך לאלעד, לך לבני ברק".

מנגד, תושבי העיר חריש, שחילולה של השבת יקר לליבם, יצאו לאות מחאה, מחר יום שישי, לקבלת שבת המונית - נגד חילולי השבת הצפויים.

סגן שר התחבורה אורי מקלב מיהדות התורה, שריכז את המאבק כנגד חילולי השבת אמר אמש, "לצערנו לאחר שכל גדולי ישראל והרבנים יצאו כנגד חוק העזר באופן נחרץ שביקשה מועצת העיר חריש לאשר הגיע ראש העיר לרבנים והגיש הצעה אחרת שהייתה אמורה לעשות שינוי משמעותי".

"התברר כי ראש העיר לא נתן תמונה מלאה והוסיף ברגע האחרון דברים הפוגעים בשמירת השבת, באופי העיר ובחינוך הילדים. הצעת החוק כפי שאושרה מגדילה באופן ממשי את הפגיעה בשבת קודש, תאפשר פתיחת אולמות בילוי ועסקים שונים בליבה של העיר חריש".

"זוהי פגיעה ממשית בצביון העיר חריש ובשבת קודש, חילולי השבת בעיר בה מתגוררים שומרי תורה ומצוות זהו דבר שלא ניתן לחיות איתו, שמירת השבת במרחב הציבורי היא שמירת הזהות היהודית ומאפשר ליהודי באשר הוא לשמור את הזיקה הבסיסית של המורשת היהודית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר