בעל היולדת בדברים עוצמתיים

יחיאל פולק: "אשתי במצב קשה מקורונה כי ה' אוהב אותה"

הוא בעלה של אחת היולדות שנדבקו בקורונה ומצבן קשה, ולפני כשלושה שבועות הוא ליווה למנוחות את אחייניתו, בהלוויה שזעזעה את הציבור כולו; כעת ר' יחיאל פולק מדבר, לראשונה • האזינו (חרדים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

האברך יחיאל יוסף פולק (35), מיטלטל בימים אלו בין תפילה להצלת חייה של אשתו, שנדבקה בקורונה, לבין האמונה שהקב"ה עושה הכל לטובה - כפי שהוא מיטיב לפרט, בדברים מחזקים ומעוררי התפעלות, שהגיעו לידי 'כיכר השבת'.

כזכור, סיפורה האישי של האישה חיה רבקה בת לאה, מורה במקצועה, עורר השבוע כאב ותדהמה בציבור כולו: גם היא, כנשים רבות אחרות, נדבקה בנגיף במהלך חודשי היריון, ובשל כך בוצעה לידה מוקדמת, אך מצבה עדיין קשה, ותינוקה נזקק אף הוא לישועה.

הצמרמורת שהמקרה מעורר, היא בשל "צירוף המקרים" המשפחתי: לפני שלושה שבועות בלבד נפטרה אחייניתה הצעירה אסתר, בתו של המשגיח הגר"ט פולק - שהספדו בהלוויה עורר רבים - ולפני כ-11 חודשים נפטרה גיסתה ורדה ממחלת הסרטן.

ההספד המרטיט בהלווית האחיינית (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשיחה שקיים לאחרונה עם כמה מחבריו ומכריו, שתוכנה הגיע כאמור ל'כיכר השבת', סיפר תחילה יחיאל, בעלה של היולדת (35), על המצב העדכני: "אשתי שוכבת בבית החולים במצב קשה. השמות לתפילה, הם חיה רבקה בת לאה, והתינוק בן חיה רבקה, לרפואה שלמה במהרה בקרוב".

"אני נמצא בבית, כחולה קורונה במצב קל, ובגלל זה אני לא יכול להיות קרוב לאישה ולילד בבית החולים. אבל לצד הקושי, זה מחדד ומחזק כל כך, שאדם צריך לעשות את התפקיד שלו, וכל השאר לא קשור. כשאתה רחוק, זה עוד יותר מחזק: אתה מתפלל ועושה את מה שחשוב באמת, והשם דואג להכל".

הבעל הוסיף: "אני מודה לכל מי שמתפלל לרפואתם. אנחנו ב"ה רואים ניסים יום יום. זו המטרה פה: אדם לא צריך להתפלל כשמגיע לו משהו. אלא הדברים הקשים והניסיונות מגיעים, בשביל שיתפלל".

"ההרגשה הראשונה והעיקרית, שעולה מיד, ואין בה שום ספק בעולם, היא שכל מה שהשם עושה, זה לטובתו של הבן אדם, בגלל שהוא אוהב אותו. בפרט כשבן אדם מקבל ניסיון מהשם, שזה מראה על קרבה אליו, כי כשאבא מעניש את הבן שלו, זה אומר שהוא אוהב אותו, שאכפת לו ממנו ושהוא קרוב אליו".

יחיאל המשיך בדברי החיזוק ואמר: "בתקופה הזאת יש צרה לעם ישראל, וכל העולם גם מוקף סביבה. דורות שלמים לא זכו לכזה דבר. הכל מבולבל. לא עוזרים כוח או חכמה, פשוט כלום לא עוזר. זה תמרור אזהרה משמיים, שבן אדם ירגיש שהכוח היחיד ששולט בעולם הוא הכוח של השם, הכוח היחיד שיכול לרפאות ולעזור, ושאליו כל העולם כפוף. פה זה הניסיון הגדול של האדם, לא להתעסק בדברים הטפלים. צריך לדעת את העיקר: מי באמת בעל היכולת פה".

"אם כל פעם נתעסק בגל ראשון, גל שני, מוטציה, חיסון... בסופו של דבר לא יעזור כלום", עורר הרב פולק. "הקדוש ברוך הוא מנהל את העולם. תמיד צריך לעשות את ההשתדלות, אבל לא לסטות מהנקודות העיקריות, שהן: רצון השם הוא היחיד ששולט, ולשמור תורה ומצוות".

לסיום, חשוב לר' יחיאל, בעלה של היולדת, להדגיש: "אני רוצה להודות לרופאים בבית החולים בילינסון, שמטפלים במסירות רבה ברעייתי ובתינוק. אני מקווה שבקרוב ממש נוכל לעשות מסיבת הודיה על האישה והבן, ונמשיך להגדיל את כבודו של השם בעולם".

האזינו לדבריו

שמות חולים נוספים שמצבם קשה, וזקוקים לתפילות - מתעדכנים כל העת, בידיעה הזו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר