המחלוקת הפנימית

התקדמות קלה במו"מ באגודת ישראל: חסידות גור תקבל מקום אחד בלבד

המקום החמישי ברשימת יהדות התורה - תשיעי או עשירי אחרי החיבור עם 'דגל' - יינתן לנציג מאת החסידויות הבינוניות, במקום לגור כפי שהיה עד כה: אלו פרטי ההסכמה - והמחלוקות (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ליצמן, נציג גור ב'אגודה' (צילום: אמיל סלמן, פול)

שבועיים בדיוק להגשת הרשימות לכנסת ה-24, והפילוג באגודת ישראל, בין יעקב ליצמן ויעקב טסלר לבין מאיר פרוש וישראל אייכלר - נותר בעינו. הסכמה אחת בלבד הושגה בינתיים: המקום השני של חסידות גור בעשירייה הראשונה יועבר לטובת נציג מאחת החסידויות הבינוניות (שלומי אמונים).

'ועדת השמונה' של המפלגה, בה חברים נציגי 'אגודה' בכנסת ונציג נוסף לכל חסידות, סיימה את יום הדיונים השני שלה השבוע, לאחר שעתיים, אך הצדדים כאמור לא הגיעו בהם להסכמות ברוב הנושאים שעל הפרק. בתום הישיבה סוכם, כי הצדדים ישובו לשולחן הדיונים, בשבוע הבא.

כזכור, הקרע במפלגה התחדד לאחרונה, כאשר שר השיכון ליצמן התפטר מתפקידו והחליט למנות כיורשו את יצחק כהן מ'ש"ס', ללא הסכמת פרוש ואייכלר. הצעד הכעיס את השניים, שהרגישו כי ליצמן נוטל מהם את כוחם הפוליטי, והחלו לנקוט בצעדים הפגנתיים, כולל דרישה מיו"ר דגל התורה - הסיעה האחות - לתאם עמם כל סיכום, ולא להסתפק בערוץ מול ליצמן.

פרוש ואייכלר מתרכזים כעת בשלוש דרישות מליצמן, נציג חסידות גור: ועדת כספים פנים-מפלגתית, שתחלק את הכסף בהגינות בין הסיעות השונות, חילופי נציגים מהמקום החמישי (התשיעי או העשירי בחיבור עם 'דגל') והלאה ברשימה, ולהכריע כוחה של איזו חסידות גדול יותר, בעלזא או ויז'ניץ.

נכון לעכשיו הושגה כאמור התקדמות בדרישה השניה בלבד, כאשר ליצמן וטסלר הסכימו שהמקום החמישי לא יהיה שייך יותר לחסידות גור אלא לחסידות אחרת, אבל פרוש ואייכלר דורשים כי זהות החסידות תוכרע על פי קריטריונים ברורים וקבועים, "כדי למנוע מריבות", כדבריהם.

באשר לנידון מי גדולה יותר, בעלזא או ויז'ניץ, דורש נציגם של האחרונים ובן בריתו של ליצמן, ח"כ יעקב טסלר, כי הענין יידון בינם לבין בעלזא, ולא מול אגודת ישראל כולה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר