אנרכיה בבני ברק

נקמה מסוכנת: האוטובוס בער, אך כוחות החירום לא הגיעו

במשך שעות ארוכות, נערים התפרעו ברחובות בני ברק, עד שלאחר חצות הלילה תקפו נהג אוטובוס והציתו את האוטובוס - בסמוך לבתי מגורים; למרות הסכנה, כוחות החירום התמהמהו מלהגיע (בארץ)

חיים גולדברג ואיציק אוחנה | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ב בשבט תשפ"א | 25.01.21
האוטובוס בוער (צילום: יוסי ויזל)

אנרכיה מסוכנת בבני ברק: במשך שעות ארוכות, החל משעות הערב אמש (ראשון) ולתוך הלילה, התפרעו מאות נערים - בעיקר נערי שוליים שסחפו אחריהם, למרבה הבושה, נערים נוספים - ברחובות העיר בני ברק, אך השיא נרשם לאחר חצות הלילה, כאשר הציתו אוטובוס, בסמוך לבתי מגורים, וכוחות החירום התמהמהו במשך שעה ארוכה מלבוא - למרות הסכנה הגדולה לתושבים.

(צילום: חדשות כל העולם)

במשטרה מסרו הבוקר כי עצרו ארבעה חשודים במהלך טיפול ב"הפרות סדר קשות בעיר", בהן, "פורעי חוק רגמו אוטובוסים ואת רכבו של ראש העיר, הציתו אוטובוס בלב שכונת מגורים ואף ניסו לפרוץ אל תחנת כיבוי האש בעיר, תוך חסימת יציאתן של הכבאיות אל מוקדי האש".

החל מהשעה 18:00 בערב לערך, לאחר שכוחות המשטרה הגדולים שרצו הלוך ושוב ברחוב השומר בבני ברק, עזבו את העיר, החלו הנערים להתפרע להזיק מכל הבא ליד.

(צילום: מוטי אונא, תיעוד מבצעי מד"א)

בשעות הערב המאוחרות, לאחר כמה שעות של אנרכיה, נקלע לרחוב השומר נהג אוטובוס של חברת 'אפיקים', ומספר נערים החלו לתקוף אותו באלימות פראית. הנערים יידו לעברו אבנים והתיזו גז פלפל. הנהג, בן ה-41, נפצע באורח קל ופונה לקבלת טיפול בבית החולים 'שיבא' בתל השומר, כשהוא עם חבלות.

לאחר מכן, הוצת האוטובוס והחל לבעור תוך שהוא מסכן בבירור את תושבי הרחוב, שהחום הרב מלהבות האש, החל להמיס את חלונות ביתם, עד שהם נאלצו לפנות את בתיהם, באמצע הלילה, מחשש לשלומם ולשלום ילדיהם הקטנים.

(צילום: חדשות כל העולם)
(צילום: חדשות כל העולם)

תחנת כיבוי האש של העיר, יש לציין, נמצאת במרחק עשרות מטרים בלבד מהמקום בו בער האוטובוס, ולמרות זאת, במה שנראה כנקמה מסוכנת במיוחד וענישה קולקטיבית חמורה לא פחות, במשך 56 דקות לוחמי האש וכוחות המשטרה לא הגיעו למקום, למרות המצב המסוכן וההתראות הרבות.

רק כעבור 56 דקות, כאמור, הגיעו למקום לוחמי האש, בגיבוי שוטרי יס"מ, שמיהרו להשתמש ברימוני הלם, בניסיון להשתלט על המצב. לוחמי האש כיבו את האוטובוס הבוער וכעבור שעה קלה, השלד השרוף פונה מהמקום.

סמוך לשעה 03:00 בלילה, עצרו ‏כוחות המשטרה צעיר אחד שנחשד בהצתת האוטובוס, לצד שלושה עצורים נוספים במהלך המהומות. הבוקר, הגיעו עובדי העירייה לרחוב השומר, בכדי לנסות ולהשיב את הסדר למקומו.

ל'כיכר השבת' נודע כי חברת 'אפיקים' תקיים הבוקר הערכת מצב לאור תקיפת הנהג והצתת האוטובוס, ותשקול, יחד עם משרד התחבורה, להפסיק את שירותי התחבורה הציבורית בעיר.

שי מלכה סמנכ"ל ודובר חברת 'אפיקים' אמר ל'כיכר השבת' כי "חברת אפיקים מזועזעת מהאירוע הלילה בבני ברק במהלכו הותקף נהג החברה רק כי 'העז' לבצע את מסלול הקו בשכונות העיר ומהצתת האוטובוס באופן כליל וכן מההסלמה הגוברת באלימות כלפי נהגי האוטובוסים בכלל דווקא בתקופה מורכבת זו".

לדבריו, "לאור זאת, תקיים אפיקים הערכת מצב ותשקול יחד עם משרד התחבורה להפסיק את שירותי התחבורה הציבורית בבני ברק וכך גם לגבי אזורים אחרים בהם יתרחשו אירועים אלימים כנגד נהגים ורכוש. אפיקים מדגישה כי דמם של נהגיה ורכושה אינו הפקר ואין בכוונתה לעבור על כך לסדר היום".

(צילום: מוטי אונא, תיעוד מבצעי מד"א)

ומה אומרים במשטרה? להלן תגובתה, שפי שנמסרה במענה לפניית 'כיכר השבת': "כוחות משטרה של תחנת בני ברק בתגבור כוחות משטרה נוספים שהוזעקו נערכו על מנת לאבטח כוח של כב"ה שהוזעק לטפל באירוע שריפה. הכוחות סייעו לכבאים להגיע בבטחה את מוקדי האש ולבצע את משימתם ללא הפרעה".

"המשטרה מדגישה כי תפעל לאיתור ומיצוי מלוא חומרת הדין עם פורעי החוק אשר במעשיהם מסכנים חפים מפשע".

(צילום: חדשות כל העולם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר