המשטר חושש?

לאחר מעצרו של אלכסיי נבלני: מהומות ענק ברוסיה

רבבות יצאו להפגין בערים הגדולות של רוסיה כנגד מעצרו של אלכסיי נבלני, יריבו הפוליטי של הנשיא ולדימיר פוטין. באירופה מגנים את מעצרו של נבלני ודורשים להעניש את רוסיה (עולם)

אלי דן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר)

נמשכות המהומות ברוסיה בעקבות מעצרו של איש האופוזיציה אלכסיי נבלני, המשטרה עיכבה יותר מ -3,000 איש בכדי לפזר הפגנות ברחבי רוסיה, מנהיגים באירופה דרושים לפגוע בפוטין באופן כלכלי במחאה על מעצרו של נבלני.

רבבות מפגינים התעלמו מקור עז ואזהרות משטרה ויצאו להפגין בכדי לדרוש את שחרורו של מבקר הקרמלין, אלכסיי נבלני. כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.

נבלני קרא לתומכיו למחות לאחר שנעצר בסוף השבוע שעבר כשחזר לרוסיה מגרמניה לראשונה מאז הורעל ברעל עצבים, בניסיון שלדבריו בוצע על ידי סוכנים מטעם משטרו של פוטין.

הרשויות ברוסיה הזהירו אנשים להתרחק מההפגנות, ואמרו כי הם מסתכנים בהידבקות בקורונה כמו גם בהעמדה לדין ומעצר בכלא בגין השתתפות באירוע בלתי מורשה.

אך המפגינים התעלמו מהאיסור, במרכז מוסקבה, העריכו כתבי רויטרס כי 40,000 איש התכנסו באחת ההפגנות הלא חוקיות הגדולות ביותר מזה שנים.

אשתו של נבלני, יוליה, עוכבה בהפגנה לזמן קצר ושוחררה. כמה מבני בריתו הפוליטיים של נבלני נעצרו בימים שלפני ההפגנה, אחרים נעצרו באותו יום.

הפגנות קטנות נוספות נגד מעצרו התרחשו במקביל גם בברלין, המבורג ומינכן הפגינו כמעט 1,000 איש נגד מעצרו של נבלני. הפגנות קטנות נערכו גם בבולגריה וכ-200-300 איש הפגינו בפריס.

פוליטיקאי גרמני בכיר דרש, כי האיחוד האירופי יעניש את פוטין על מעצרו של נבלני על ידי צמצום הזרמת כספים לרוסיה.

ארצות הברית גינתה את מה שתיארה כ"נקיטה באמצעים קשים" שהופנו נגד מפגינים ועיתונאים וקראה לשחרור "מיידי ובלתי מותנה" של נבלני.

"אנו קוראים לרשויות ברוסיה לשחרר את כל העצורים בגין מימוש זכויותיהם האוניברסליות", אמר דובר משרד החוץ האמריקני, נד פרייס.

ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ז'וזף בורל, אמר בפוסט בטוויטר כי הוא מצטער על "שימוש בלתי פרופורציונלי בכוח" של הרשויות ברוסיה. ואילו שר החוץ הבריטי, דומיניק ראב, גינה את "השימוש באלימות נגד מפגינים ועיתונאים".

כזכור, נבלני נעצר בשבוע שעבר מיד עם נחיתתו ברוסיה, הוא חזר מגרמניה לאחר שהחלים מניסיון הרעלה. נבלני ששב לרוסיה אף על פי שידע כי הוא עלול להיעצר זה לכינוי "האיש האמיץ ביותר בעולם, או המשוגע ביותר".

כאילו בכדי להרגיז עוד יותר את המשטר הרוסי, צוותו של נבלני פרסם השבוע סרטון על ארמון מפואר בים השחור שלטענתו שייך לפוטין, דבר שהקרמלין מכחיש. הסרטון נצפה יותר מ -70 מיליון פעמים. ולטענת נבלני הארמון נבנה מכספי שחיתות שחבריו של פוטין מספקים לו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר