הסוקר והפרשנים

56 ימים לבחירות: סקר מיוחד באולפן "כיכר השבת"

סקר מקיף, שנערך עבור 'כיכר השבת' ושתוצאותיו נחשפות כעת, מעלה נתונים מפתיעים: מעמדו של נתניהו ברחוב החרדי - לפחות בכל הנוגע למצביעי יהדות התורה - בהתרסקות • כל הנתונים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
פאנל ב'אולפן כיכר' על תוצאות הסקר (צילום: כיכר השבת)

סקר מיוחד שנערך במכון 'אסקריא', עבור אתר 'כיכר השבת', מעלה כי בעוד בציבור החרדי-ספרדי, ישנו רוב מובהק הרוצה שש"ס תתמוך רק בבנימין נתניהו כראש ממשלה, רוב מצביעי יהדות התורה בעד שחברי הכנסת ישקלו תמיכה בגדעון סער.

עוד עולה, כי רוב הציבור החרדי מתכוון להמשיך ולהצביע למפלגות החרדיות, אך מעוניין בהחלפתם של הנציגים הוותיקים במשכן הכנסת, לטובת חדשים.

הסקר, בו השתתפו 527 נשאלים שפולחו כמדגם מייצג, מפורסם לראשונה, בתוכנית מיוחדת בהגשתו של פרשן 'כיכר השבת' ישי כהן ובהשתתפות עורך 'בקהילה' שלמה קוק, הפרשן מני גירא שוורץ ומנכ"ל מכון 'אסקריא', דודי דרור.

אילו הבחירות היו מתקיימות היום, לאיזו מפלגה היית מצביע?

50% יצביעו ענו: ליהדות התורה. 24.8% - לש"ס. מה שמלמד, שכמחצית מהמנדטים של ש"ס מגיעים דווקא מהפריפריה, שיעור גדול מכפי שנהוג היה לחשוב עד כה.

אילוסטרציה (צילום: flash90)

כמו כן, 12.3% מהנשאלים עדיין מתלבטים עבור מי להצביע, 8.5% לא מתכוונים כלל להשתתף בבחירות. 2.5% בלבד מתכוונים לבחור בליכוד, 1% ל'תקווה חדשה' של גדעון סער ורק פחות מאחוז לבצלאל סמוטריץ' או נפתלי בנט.

יצוין, כי בקרב המתלבטים (כ-12%), המהווים כ-67,800 קולות - 51% מתלבטים אם להצביע ליהדות התורה, 50% מתלבטים באשר לש"ס, 32% על הליכוד, 26% מתלבטים האם לבחור במפלגתו של סמוטריץ', 15% על 'ימינה' של בנט והתלבטותם של עוד 15% נתונה למפלגות אחרות (הערה: המשיבים סימנו את המפלגות שביניהן הם מתלבטים, ומשום כך סך התשובות גבוה מ100%).

תפקוד חברי הכנסת במשבר הקורונה

23% מהמשתתפים העניקו לחברי הכנסת החרדים ציון 'טוב מאוד', 21% העניקו ציון 'גרוע מאוד', 20% 'בינוני', 14% העניקו ציון 'טוב', בעיני 8% מגיע לח"כים ציון 'נמוך' בלבד ו-14% לא הביעו עמדה.

האם אתה בעד החלפת הנציגים הוותיקים בכנסת?

סוגיה שעולה כמעט בכל ערב בחירות: האם הגיע הזמן לרענן את המפלגות החרדיות, בפנים חדשות - דבר שכבר קורה בשנתיים האחרונות בש"ס. מהסקר עולה כמעט תיקו בענין זה: 39% נגד החלפת הנציגים הוותיקים, 36% בעד ו-25% לא הביעו עמדה.

ובחלוקה למפלגות: 28% ממצביעי ש"ס בעד החלפת הנציגים הוותיקים, לעומת 31% ממצביעי יהדות התורה התומכים בצעד שכזה.

תמיכה חרדית בגדעון סער

כידוע, בעוד ש"ס יצאה בשבועיים האחרונים בתמיכה חד משמעית בהמשך כהונתו של בנימין נתניהו כראש הממשלה, ביהדות התורה מגמגמים.

נתניהו וסער (צילום: Hadas Parush, Marc Israel Sellem/Flash90)

מסקר זה עולה, כי אכן רוב מצביעי ש"ס בעד תמיכה פומבית בנתניהו, לעומת מצביעי יהדות התורה' הסבורים כי לשקול אפשרות של תמיכה בגדעון סער.

בציבור החרדי בכללותו: 40% מכלל המצביעים בעד תמיכה פומבית בנתניהו, בעוד 29% חושבים כי יש לשקול תמיכה בגדעון סער. 31% ענו כי אין להם עמדה ו-1% בלבד בעד תמיכה פומבית בגדעון סער.

אך כאמור, כשמתעמקים בנתונים, רואים את ההבדלים בין ש"ס ליהדות התורה, ופנימה מכך. אם 58% מהציבור הספרדי מבקשים לתמוך רק בנתניהו, הרי ש-45% מהציבור הליטאי בעד לשקול תמיכה בגדעון סער, ובקרב הציבור החסידי ישנם 37.5% הסבורים כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר