"זה מפחיד"

ראש העיר אנטוורפן: 'אנטישמיות - כי החרדים לא שומרים'

ראש העיר אנטוורפן טען שהתנהגותם של תושבי עירו החרדים שלא שומרים על ההנחיות גורמת לגל אנטישמיות • לדבריו, אצל היהודים - התחלואה היא פי 4 מהממוצע העירוני (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם )

ראש עיריית אנטוורפן, בארט דה-וובר, גינה אמש (שני) את הציבור החרדי על התנהגותו בקשר להנחיות הקורונה, וטען שזו מובילה לאנטישמיות.

בראיון שהעניק דה-וובר לעיתון הבלגי Het Nieuwsblad, טען כי הסנטימנט האנטישמי גובר בעיר, בשל העובדה שהקהילה היהודית החרדית אינה מצייתת להגבלות בקשר לנגיף הקורונה - במיוחד באשר להגבלת התפילות בבתי הכנסת.

לדבריו, "הקהילה היהודית חייבת להבין: הם נוהגים על פי דעתם, אבל אני רואה את התוצאות של כך בתיבת הדואר שלי, וזה מפחיד. אם הם רוצים גל של אנטישמיות, שימשיכו באותה הרוח", איים ראש העיר.

דה-וובר הוסיף וטען כי על פי הנתונים שבידיו, בקהילה היהודית בעיר תחלואת הקורונה עומדת על פי ארבע מהממוצע העירוני. ראש העיר התלונן כי למרות שהקהילה היהודית הוזמנה להיבדק לנגיף הקורונה בשל המוטציות החדשות, לא היתה היענות.

לפי אתר STMEGI, גורם מטעם הקהילה הגיב כי הבדיקות שהוצעו נערכו ביום השבת, ועל כן לא ניתן היה להגיע.

על כה מתו בבלגיה מנגיף הקורונה קרוב ל-21,000 בני אדם. בקהילה החרדית הגדולה שבעיר, שיעור ההדבקה גבוה בשל הצפיפות - ויש שיאמרו בשל הפרת ההנחיות. כבר מתחילת פרוץ המגיפה התאפיינה הקהילה באשפוזים רבים.

מנייני חצרות באנטוורפן (צילום: באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר