וְהָיוּ עֵינֶיךָ רֹאוֹת

"שם משונה"; הכרעת הגר"ח קנייבסקי בענייני 'שמות' • צפו

בסרטון וידאו נדיר שמתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת', נראה מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, מכריע בענייני שמות; מתי צריך לשנות שם ובאיזה שם הוא "לא נתקל"? • צפו בתיעוד המיוחד (חרדים)

(צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

בסרטון וידאו נדיר, שהגיע לידי 'כיכר השבת', נראה מרן שר התורה, הגאון רבי חיים קנייבסקי, מכריע במספר הזדמנויות שונות, בענייני שמות, איך כותבים בכתובה, מתי צריך לשנות את השם ובאיזה שם הוא לא נתקל.

התיעודים הנדירים האחרונים >>

את הדברים אמר מרן שר התורה, לפני שנים ספורות, במהלך מספר שיחות עם תלמידו ומקורבו הגדול, הרה"ג רבי אורי טיגר.

תחילה, שואל הרב טיגר את הגר"ח על השם "לייב", אם כותבים את זה עם שתי יודי"ן או עם יו"ד אחת. מרן שר התורה פונה לנכדו "אריה לייב", ושואל אותו: "איך אתה כותב את זה?", והנכד משיב: "שתי יודי"ן", והגר"ח הוסיף בחיוך: "כבר הורה זקן", כשהוא מצביע על נכדו הצעיר.

בהזדמנות אחרת, נראה מרן שר התורה מתייחס לשם "דליה", ואומר: "איזה שם זה?", והרב טיגר מפטיר: "זה מה שנתנו לה". מרן הגר"ח נראה חושב שניות ארוכות, ואומר: "לא שמעתי כזה שם, אבל קראו לה, קראו לה, אני יודע, לא שם של גוים", והכריע כי היא "לא מחוייבת" להוסיף שם.

בפעם נוספת, כאשר הגר"ח נשאל על שינוי השם, הוא משיב: "תלוי איזה שם יש לו, אם שם נורמלי אז מספיק להוסיף". הרב טיגר הוסיף כי "אם לא - צריך לשנות מעיקרא" והגר"ח השיב בחיוב.

לאחר מכן שואל הרב טיגר: "מה לגבי הכתובה שלו? אם הוא משנה לגמרי (את השם) הוא צריך לשנות גם בכתובה?", ומרן הגר"ח משיב בנחרצות: "חלילה וחס, אז קראו לו ככה, לא לנגוע בכתובה", וזאת גם אם הוא משנה לגמרי את שמו.

כאשר הרב טיגר שב ושואל: "ומעיקרא הוא צריך לשנות לגמרי או רק להוסיף שם, הרב אומר שזה תלוי בשם שהיה לו?", והגר"ח משיב: "תלוי איזה שם היה לו, אם היה לו שם משונה - שיחליף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר