קורונה ושחיטה

הסתה בישראל, אנטישמיות בעולם: יצחק הרצוג בריאיון

הקורונה והשסע בעם; ההכללה נגד החרדים וחשבון הנפש; העלייה באנטישמיות בעולם ואיסור השחיטה באירופה • יצחק בוז'י הרצוג, יו"ר הסוכנות היהודית, בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת'. צפו (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ)

כשיצחק בוז'י הרצוג נכנס לתפקידו כיו"ר הסוכנות היהודית הוא לא ידע עד כמה במשמרת שלו האנטישמיות נגד היהודים ברחבי העולם תזנק בשל נגיף הקורונה וההאשמות כי היהודים מפיצים את המחלה, במקביל הוא נאבק להתיר שחיטה יהודית כשרה באירופה ולמנוע איסור של קיום ברית המילה.

בריאיון מיוחד, באולפן 'כיכר השבת', מדבר יצחק הרצוג על ההסתה נגד החרדים בישראל, חשבון הנפש החרדי, הפילוג בין חרדים לחילונים, איסור השחיטה באירופה והאם הוא מתכוון להתמודד על תפקיד נשיא המדינה? צפו בריאיון המלא.

בהתייחסות לאיסור השחיטה במדינות באירופה, אומר הרצוג: "יש קהילות שבהן עלות הבשר לקילו היא פי 3 ממה שעולה בארץ. זה מצטרף לגל של דברים. הבעיה ששני מחוזות בבלגיה העבירו את החוק הזה, הקהילה הלכה לבית הדין האירופי לצדק והוא דחה את העתירה.

"הבעיה שבמקביל לכך יש גם חקיקה לאסור ברית מילה, כלומר עקרונות של היהדות מאוימים באירופה, היהדות מאוימת באירופה".

"לכן", הוסיף הרצוג: "פניתי לראשי מדינות בכל אירופה: אמרתי להם שהם מחזירים עקרונות אפלים מהזיכרון האפל של אירופה כשאתם מאפשרים חקיקה כזו ולא מונעים אותה".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר