כתב אישום

המחבל הטיח אבן על ראשה של אסתר הורגן הי"ד

כתב אישום שהוגש נגד המחבל שרצח את אסתר הורגן הי"ד, מפרט בצורה מזעזעת כיצד רדף אחריה, מנע ממנה להתגונן, והטיח אבן על ראשה שוב ושוב, עד שמתה - אז נמלט (בארץ)

(צילום: באדיבות המשפחה, תקשורת שב"כ)

כתב אישום נגד המחבל שרצח את אסתר הורגן הי"ד הוגש היום (ה') לבית המשפט הצבאי שומרון. מוחמד קבהא, תושב טורה אלע'רביה, הנאשם ברצח ב-20 בדצמבר 2020 את אסתר הורגן, בסמוך ליישוב טל מנשה.

כתב האישום מייחס למחבל עבירות של גרימת מוות בכוונה (המקבילה לעבירת הרצח), קשירת קשר לירי לעבר אדם ועבירות נוספות. התביעה הצבאית ביקשה להאריך את מעצרו של המחבל עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו.

לפי העובדות המתוארות בכתב האישום, בעת שליקט הנאשם פטריות ביער ריחן בחלק הסמוך להתיישבות טל מנשה, יצא המחבל מבין העצים והבחין בגב' אסתר הורגן זיכרונה לברכה צועדת בשביל.

מחזותה החיצונית של המנוחה הבין הנאשם כי היא יהודייה. המנוחה הבחינה בנאשם, מבטיהם של השניים הצטלבו, והיא החלה לרוץ בבהלה לכיוון ההתיישבות. אז, גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה לגרום למותה בכוונה של המנוחה ממניע לאומני ולהוציא לפועל את הפיגוע אשר תכנן לבצע מזה זמן מה.

המחבל רץ אחר המנוחה לאורך כ-96 מטרים עד אשר השיג אותה, אחז בשתי ידיה מאחורי גבה, משך אותה במרפקיה בעודה צועקת והשליך אותה לעבר אבנים בהן הבחין בצד השביל. המנוחה נפלה ארצה על גבה, ראשה נחבט באבן, וכתוצאה מכך היא החלה לדמם בראשה.

המנוחה המשיכה לצעוק תוך שהיא מתנגדת באמצעות ידיה ורגליה ומנסה להתרומם. בתגובה, הנאשם התיישב מעל גופה של המנוחה, תוך שהוא מצמיד את ידיה לצידי גופה ומניח את ברכיו על ידיה בכדי למנוע ממנה להתנגד ולברוח.

אז, נטל הנאשם בידו אבן גדולה, הניף אותה בשתי ידיו מעל לראשו, וחבט באמצעותה פעמיים בצד ימין של ראש המנוחה. המנוחה הגבירה את זעקותיה, תוך שהדימום מראשה התגבר. לאחר מכן, נעמד הנאשם מאחורי ראשה של המנוחה, אחז בה בבגדיה, וגרר אותה על גבה לאורך כשלושה מטרים אל תוך סבך העצים, הרחק מהשביל, כדי להסתיר את מעשיו ולאפשר לעצמו זמן למנוסה בטרם יבחינו במעשיו.

אסתר הי"ד המשיכה לזעוק ולנסות להתגונן באמצעות ידיה. עת הגיע לסבך העצים, השליך הנאשם את המנוחה ארצה כשפניה לכיוון האדמה. בשלב זה, נטל הנאשם בשתי ידיו אבן נוספת, גדולה מקודמתה, הניף אותה מעל לראשו בשתי ידיו, וחבט באמצעותה בחלקו האחורי של ראש המנוחה.

בכתב האישום מתואר כי מעשיו האמורים גרמו לחבלות קשות בגופה של המנוחה, לרבות שברים וריסוק גולגולתה ושברים בידיה ובצלעותיה. כתוצאה מכך, נגרם מותה של המנוחה.

בשלב זה, ראה המחבל כי כתוצאה ממעשיו פסקו תנועותיה של המנוחה וקולה נדם, הבין כי גרם למותה, והחליט להימלט מהמקום לכיוון גדר הביטחון. בהמשך כתב האישום מתואר כיצד נמלט מהמקום, והסתתר עד שנתפס על ידי כוחות הביטחון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר