ראש הישיבה ובנו של פוסק הדור

גאב"ד זכרון מאיר הגרח"מ וואזנר זצ"ל; נדבק בנגיף - ונפטר

בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק הסתלק לעולמו לפני זמן מה ראש ישיבת 'חכמי לובלין' וגאב"ד 'זכרון מאיר' הגאון רבי חיים מאיר וואזנר זצ"ל, בנו של מרן הגר"ש וואזנר זצ"ל, מנגיף הקורונה (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
הגאון רבי חיים מאיר וואזנר זצ"ל (צילום: יהודה פרקוביץ)

לפני שעה קלה נפטר בבית החולים בבני ברק הגאון רבי חיים מאיר וואזנר זצ"ל, אב"ד זכרון מאיר וראש ישיבת חכמי לובלין.

הגרח"מ, מחשובי וזקני הרבנים בישראל, השתתף בחודש האחרון בשמחת נישואי נכדתו עם נכד האדמו"ר מטעמשוואר, וכמה ימים אחר כך התמוטט בביתו ואומת כחולה קורונה.

מאז הוא טופל במרכז הרפואי מעייני הישועה, ומצבו ידע עליות ומורדות, כאשר גדולי ישראל קוראים לציבור להתפלל לרפואתו, אך כאמור נגזרה הגזירה, ונשמתו של הגרח"מ וואזנר זצ"ל הסתלקה לשמי מרומים, והוא בן 82.

בשעה זו נערכים במשטרה תיאומים, מול ראשי קהילת חכמי לובלין, בניסיון להגיע להבנות שימנעו מראות של צפיפות ודוחק, המסוכנים בימי מגפה אלו.

ל'כיכר השבת' נודע, כי ה'טהרה' נערכת בחולון, כאשר על פי ההערכות כעת, ה'מיטה' תגיע לבני ברק, לבנין הישיבה ברחוב הרב דסלר בשעה 21:00 לערך, אז יחל מסע הלוויה.

מתולדותיו:

רבי חיים מאיר זצ"ל, בנו של מרן פוסק הדור רבי שמואל הלוי וואזנר זצוק"ל, עבר את מאורעות השואה כילד, אז הפרידו אותו מהוריו.

עם סיום המלחמה, והוא בן שמונה בלבד, עלה לארץ ישראל, בה התאחד שוב עם הוריו, ומאז היה סמוך על שולחנו של אביו הגדול, אצלו למד והגה בתורה, עד אשר הפך לתלמידו המובהק.

האב הגדול, מרן בעל 'שבט הלוי' זצ"ל (צילום: מאיר אלפסי)

בהגיעו לפרקו, נישא רבי חיים מאיר לבתו של הרב אברהם אליהו מייזס, מראשי ישיבת 'תורה ויראה', ובהמשך מונה על ידי אביו לר"מ בישיבת 'חכמי לובלין', בראשה עמד, שם זכה ללמד תורה והלכה לתלמידים רבים, שעברו במשך השנים בשערי הישיבה המעטירה.

בחלוף תקופה, הוא אף מונה לראש הישיבה לצד אביו, ואף לאחד הדיינים בבית הדין 'זכרון מאיר' המפורסם, בו היה ל'פוסק' ששמו הולך לפניו.

לפני כארבעים שנה, בעצת אביו, החליט הגרח"מ להעתיק את מגוריו ללונדון, שם שימש כרב קהילת חסידי סאטמר במשך שנים רבות.

בשנות שיאי המחלוקת בחסידות סאטמר, היה זה רבי חיים מאיר שתרם רבות להפגת המתיחות בין הצדדים, המתגוררים בבירת אנגליה - צעד שגרם לחסידים בכללותם לאהוב ולהעריץ את רבם עוד יותר.

לאחר עשרות שנים בתפקיד, נקרא הגרח"מ על ידי אביו לשוב ולעלות לארץ הקודש, על מנת לעזור בניהול הרוחני של ישיבת 'חכמי לובלין' בבני ברק, ואף בענייני בית הדין.

כבר אז ראו בו רבים כממשיך דרכו של אביו, מגדולי פוסקי הדור, מעמד בו ניצב במשך שש השנים שלאחר מכן, עד אשר בחודש ניסן תשע"ה, הסתלק מרן בעל 'שבט הלוי', ובנו מונה באופן רשמי לממלא מקומו, כגאב"ד זכרון מאיר וכראש ישיבת חכמי לובלין.

הלווית הגר"ש וואזנר זצוק"ל (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

תלמידיו מתארים דמות מיוחדת מאוד, גאון בתורה ובהלכה, ראש ישיבה מסור לתלמידיו, שזכה לחנך ולהקים דורות רבים של בחורים יראי שמים, אדם שהיה כל כולו ד' אמות של הלכה.

כאמור לפני מעט יותר משבועיים נדבק הגרח"מ בנגיף הקורונה, וכמה ימים אחר כך התמוטט בביתו ופונה לבית החולים. מאז התפללו רבים לרפואתו המהירה והשלמה, עד אשר השיב כאמור את נשמתו ליוצרה, למגינת לבם של אלפי תלמידיו וחסידיו.

בפטירתו, הותיר אחריו הגרח"מ זצ"ל את משפחתו הגדולה, 13 ילדים, בנים ובנות, חתנים ונכדים, בהם בנו הבכור הגאון רבי יוסף בנימין וואזנר, ששימש יד ימינו לאורך השנים, בנו הגאון רבי אהרן, מו"צ בבית הדין 'נתיבות חיים', בנו הגאון רבי עקיבא, מו"צ בבית הדין של 'העדה החרדית' בירושלים, ואת בניו הנוספים רבי מרדכי זאב, רבי משה שמעון ורבי ישראל.

בנותיו נשואות לאדמו"ר מקוסוב-בורו פארק, הגאון רבי מרדכי גלבר, רב קהילת 'שבט הלוי' באשדוד, הגאון רבי שלום צבי אנגלנדר, ראש כולל מכנובקרא בעלזא בלונדון, ועוד.

על מסע הלווייתו של הגאון רבי חיים מאיר וואזנר זצ"ל נמשיך ונעדכן, כאן ב'כיכר השבת'.

(צילום: יהודה פרקוביץ)
(צילום: יהודה פרקוביץ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר