ההצעות של דרעי

לפני הקבינט: ניסיון לאשר חינוך בערים אדומות

שעות ספורות לפני כינוס קבינט הקורונה שידון בפתיחת מוסדות חינוך בערים ירוקות וצהובות בלבד, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מנסה לקדם מתווה מוסכם לפתיחה גם בערים אדומות (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: כיכר השבת )

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, מקיים בשעות האחרונות שיחות עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הבריאות, יואל יולי אדלשטין, שר החינוך, יואב גלנט ויו"ר מרכז השלטון המקומי ביבס, בניסיון להגיע להסכמות על פתיחה מצומצמת של מערכת החינוך גם בערים אדומות.

ל"כיכר השבת" נודע כי בימים האחרונים העלה דרעי מספר הצעות בניסיון להביא לפתרון אך במשרדים השונים התנגדו. כעת, שעות לפני ישיבת הקבינט, כשרוב הארץ צבועה בכתום ובאדום, דרעי מנסה להגיע להבנות עם המשרדים השונים.

בין ההצעות שיעלו הערב לדיון בקבינט הקורונה, בתקווה שחברי הקבינט יסכימו: פתיחה חלקית של מערכת החינוך, בקבוצות קטנות באוויר הפתוח וזה לצד פתיחת מוסדות החינוך למחלימי קורונה. כאמור, טרם ברור האם ההצעות יזכו לאישור המשרדים השונים וחברי הקבינט.

בתוך כך, גורם בקבינט הקורונה אמר הערב ל"כיכר השבת": "אריה דרעי לא איים להתפטר. יתרה מזו, הדיווחים על משבר בין החרדים לנתניהו מזיקים לציבור החרדי ויגבירו את אש ההסתה נגד המגזר".

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', מבדיקת טבלת הרמזור העדכנית של משרד הבריאות עולה כי כל הערים החרדיות נמצאות בקטגוריית 'אדום בוהק', כך ההמלצה תהיה שלא להתיר את פתיחת מערכת החינוך החרדית, גם לא במתוכנת מצומצמת.

בראש טבלת הרמזור האדום נמצאות ערים רבות כדוגמת נתיבות, צפת, קרית מלאכי, אופקים רמלה, קרית גת, בית שאן, גדרה, שדרות, בת ים, יבנה ואשדוד.

באשר לעיר ירושלים, כל השכונות החרדיות בעיר צבועות בצבע האדום הבוהק, כך שגם בהן מערכת החינוך לא צפויה להיפתח, עד להחלטה אחרת.

בין השכונות האדומות ביותר בירושלים: נווה יעקב, הר נוף, רמות, רמת שלמה, גבעת שאול, גילה, קרית היובל, הגבעה הצרפתית, רוממה, פסגת זאב, חומת שמואל, קרית מנחם, בית וגן, סנהדריה, מעלות דפנה, שמואל הנביא, בית ישראל, בוכרים גאולה ומאה שערים.

הערים החרדיות הצבועות ב'אדום בוהק': בני ברק, מודיעין עילית, אלעד, קרית יערים רכסים, בית שמש, ביתר עילית, עמנואל, כפר חב"ד,

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר