וְהָיוּ עֵינֶיךָ רֹאוֹת

ההשקעה של מרן רבי חיים קנייבסקי בהדפסת ספריו; חלק א'

בסרטון וידאו נדיר שמתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת', נראה מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, במהלך ההשקעה הגדולה בהדפסת ספריו; וגם, איזה ספר שהוציא הכי משתמשים?; צפו בווידאו המיוחד (חרדים)

(צילום: באדיבות המצלם)

בסרטון וידאו נדיר, שמתפרסם לראשונה ב 'כיכר השבת', נראה מרן שר התורה, הגאון רבי חיים קנייבסקי, כשהוא מתעסק רבות, במספר הזדמנויות, בהדפסת ספריו, בהם השקיע את חלבו ודמו.

התיעודים הנדירים האחרונים >>

בסדרת סרטונים חדשה שתתפרס על פני שלושה חלקים, נחשוף בפניכם את מקצת מהעבודה והשעות המרובות שהשקיע מרן רבי חיים קנייבסקי בהדפסת, הגהת ועריכת ספריו.

הגר"ח השקיע זמן רב מחייו על כתיבת ספריו ולכן היה חשוב בעיניו שיצא דבר מתוקן מתחת ידו, ולשם כך לא חסך שום טירחה עבור זה.

בחלק הראשון, המתפרסם כעת, נראה מרן במרוצת השנים, במהלך שיחה עם תלמידו ומקורבו הגדול, הרה"ג רבי אורי טיגר, שזכה לשמש ולהגיה את ספרי מרן, כשהוא מציין כי "את 'ברייתא דמלאכת המשכן' רציתי בכלל להדפיס עוד פעם", כשהרב טיגר מעיר: "אפילו שיש שתים עשרה מהדורות ועוד יש שם שמונים טעויות", והגר"ח מוסיף: "יש טעויות ויש גם הוספות הרבה, רציתי להדפיס אבל לא היה לי כח עכשיו".

מרן עם תלמידו הרב אורי טיגר במעמד ה'לחיים' לרגל הוצאת ספרו 'משפט עשה'

בהזדמנות אחריו אומר שר התורה: "ב'טעמא דקרא' הוספתי הרבה, ותיקנתי הרבה שיבושים, גם לב'למכסה עתיק' תיקנתי הרבה".

ומתי מרן הגר"ח מדפיס מחדש? "כשהולך להיגמר איזה ספרים שנגמרים אני מדפיס", מספר הגר"ח לרב טיגר. "כל פעם שנגמר אני מדפיס עוד פעם".

במקרה אחר, מספר הרב טיגר לגר"ח כי "יש פה כמה טעויות שמצאתי", ומרן רבי חיים אומר לו כי "זה הכי נחוץ מכל הספרים". הרב טיגר מברר: "ה'שונה הלכות', זה הכי לוקחים?", והגר"ח משיב: "זה הכי משתמשים".

ומה קורה כשהרב טיגר תוהה על כך שאין לרב ספר על שיר השירים? הרב מראה לו כיצד כתב בכתב ידו הגהות על 'שיר השירים רבה', והדפיסו את זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר