שלושה ימים של מערכה

צה"ל תרגל תקיפה נרחבת בלבנון; 3,000 יעדים - ביממה

במהלך פעילות צה"ל, נורה טיל לעבר מטוס חיל האוויר - ובתגובה, ישראל יוצאת למערכה נרחבת בלבנון ותוקפת 3,000 יעדים ביממה - זה התרגיל שדימו בחיל האוויר בימים האחרונים; צפו (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

במשך למעלה מ-60 שעות, תרגלו בחיל האוויר תקיפה נרחבת בלבנון, במסגרת תרגיל 'ורד הגליל', כאשר התרחיש דימה פגיעה של טיל נ"מ במטוס קרב של חיל האוויר שעסק בפעילות איסוף מודיעין בשמי לבנון, והחלטה בישראל לצאת בתגובה למערכה בלבנון.

רק לפני שבוע, באגף המודיעין של צה"ל העריכו, במסגרת הערכת מצב לשנת 2021, כי לראשונה מאז שנת 2006, צפוי חיזבאללה לנסות ליזום עימותים מוגבלים מול ישראל, בלי להיגרר למלחמה כוללת. ביום ראשון, יצא חיל האוויר לתרגיל ענק שדימה מערכה בלבנון, והערב (שלישי) התרגיל הגיע לסיומו.

דובר צה"ל מציין כי התרגיל הופעל במתכונת פתע של מעבר משגרה לחירום, ובחן את כלל המנגנונים והתהליכים המתבצעים בחיל האוויר במעבר למצב כוננות הגבוהה ביותר.

(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

בתרגיל הופעלו כלל מערכי חיל האוויר, מהמטוסים והמל"טים ועד סוללות כיפת ברזל וסוללות חץ, בהם עשרות כלי טיס ואנשי סדיר ומילואים שגויסו באופן מהיר. במסגרת התרגיל, תורגלה לחימה עצימה, הספקי תקיפה, תרחישי הגנת שמי המדינה, שליטה ובקרה, תכנון מדוייק, תקיפה נרחבת ועוצמתית וכן תורגלה תקיפת אלפי מטרות והטלות חימושים רבים שדימו מלחמה בזירה הצפונית, כאשר השיא היה תקיפת 3,00 מטרות ביממה אחת.

גורם בכיר בחיל האוויר אמר כי במהלך התרגיל היתה הפעלה של כלל המערכים, כאשר התרגיל היה רציף לאורך כל הלילה, מיום שני. "הבסיסים בונים חימושים ופצצות, בניית מטרות איכותיות בקצב מהיר בכמויות שלא הכרנו בעבר", סיפר הגורם הבכיר וציין כי "ב-24 שעות עמדנו על יותר מ-3000 מטרות שנתקפו, הרבה פגיעות במערכי האויב".

במהלך התרגיל נבחנה העבודה המשותפת עם אמ"ן, 8200, פצ״ן במהלומות האש, ואט"ל בסיוע לוגיסטי לחה"א כדי להעמיד את מערך הכוחות ללחימה.

(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

"הקמנו צוות תחקיר ובקרה, ממוקד לאירועים ספציפיים, בצורה שמעמידים את הכוח ומממשים אותו בצורה הכי יעילה ומקצועית", סיפר הגורם הבכיר. "מטבע הדברים, הרצון שלנו לפגוע באויב ולהמנע מפגיעה בחפים מפשע, האויב מכוון ונטמע במרחבים האורבניים".

התרגיל תוכנן להיות גם במצב בו מגיפת הקורונה עדיין קיימת. "כלל אנשי המטה המקצועי הנמצאים במערכי השליטה - כולם מחוסנים, כולם עם מסכות, ויש מתווה מאוד קפדני למניעת תחלואה למרות שאחוז המחוסנים הסדיר בחיל האוויר גבוה מאוד", סיפר הגורם הבכיר.

"לא מדלגים על שום שלב, מתבססים על תכניות התקפיות, מוכנות המתעדכנות למציאות המבצעית", הסביר הגורם הבכיר, "כל תכנית מותאמת לכל הקשר שמתרגלים עליו. מטרות האזרחיות משמשות את חיזבאללה לטובתו. אלו מטרות שבהחלט נמצאות, חיזבאללה מפעיל טק"א (טיל קרקע אוויר. ב"נ) משטח לבנון אז הוא יקבל את התגובה שלנו".

(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

הוא ציין כי 80% מאנשי המילואים שהגיעו לתרגיל הם אל"מים ותא"לים לשעבר ממורים ועד מנכ"לים. "הם מבינים את החשיבות והם חלק בלתי נפרד מחיל האוויר", הוסיף.

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין סיכם את התרגיל ואמר כי "התרגיל שיפר את המוכנות של חיל האוויר ללחימה בזירה הצפונית באמצעות תרגול אפקטיבי ועצים שנמשך בשלושת הימים האחרונים. נמשיך לספק הגנה על שמי המדינה ולשמר את עליונותו של חיל האוויר במרחב״".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר