רגעים אחרונים במחלקת קורונה

מרגש: האח הערבי אמר "שמע ישראל" עם החולה היהודי

במחלקת ה'קורונה' בביה"ח 'העמק' נפטר הרב שלמה אהרון גלסטר ז"ל. את ה'שמע ישראל' ברגעיו האחרונים, אמר איתו האח הערבי, מאהר איברהים, שמספר ל'כיכר': "לטפל זה לא רק לרפא" (בארץ)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
מאהר איברהים (צילום: המרכז הרפואי העמק)

במחלקת ה'קורונה' בבית החולים 'העמק' בעפולה הלך לעולמו הרב שלמה אהרון גלסטר ז"ל, מחשובי חסידי חב"ד בארץ, לאחר שחלה בנגיף.

לפני כ-3 שבועות אושפז הרב גלסטר ז"ל במצב קשה במחלקת קורונה בבית החולים 'העמק' בעפולה, ובימים האחרונים מצבו הרפואי הידרדר עד שהשיב את נשמתו ליוצרה.

יממה לאחר שנפטר, נחשף סיפור מרגש מרגעיו האחרונים. מאהר איברהים, ערבי תושב דבורייה, העובד כאח בכיר במחלקת 'קורונה' בבית החולים - הוא זה שטיפל ברב גלסטר ז"ל. רגע לפני פטירתו האח הזעיק את בני המשפחה להיפרד מיקירם אך הם התעכבו בדרך בעקבות הפקקים כך לא זכו להיות לצידו בעת יציאת הנשמה.

מאהר, שלמד קורס ביהדות בתואר השני שלו, ידע שיש חשיבות ביהדות להגיד תפילת 'שמע ישראל' עם פטירתו של אדם יהודי, והחליט לקחת ספר תפילה ואמר את התפילה יחד עם הרב גלסטר ז"ל, ברגעיו האחרונים.

האח מאהר איברהים (צילום: המרכז הרפואי העמק)

האח מאהר איברהים סיפר ל'כיכר השבת': "שלמה אהרן ז"ל היה איש יקר מאד, נקשרנו אליו בכל התקופה שהוא היה מאושפז אצלינו. הוא נהג לברך אותנו כל הזמן, את כל אנשי הצוות שלנו".

"ביום האחרון לחייו", מספר איברהים, "כבר צפינו את ההידרדרות במצבו הרפואי ואז יצרנו קשר עם המשפחה כדי שיספיקו להגיע להיפרד ולהיות איתו ברגעיו האחרונים. אלא שמצבו המשיך להידרדר והבנתי שבני המשפחה עדיין בדרכים, בדרכם אלינו צפונה ממרכז הארץ.

"בכל השנים שאני עובד כאח ליוויתי לא מעט משפחות במצבים כאלה והיתה לי התחושה שמכיוון שמשפחתו טרם הגיעה, הדבר המתבקש ברגעים האחרונים לפני מותו הוא לקרוא את קריאת 'שמע ישראל' - וככה עשינו".

האח מאהר איברהים בעבודתו במחלקה (צילום: המרכז הרפואי העמק)

"כשהמשפחה הגיעה", הוא מספר, "ד"ר איתמר מנוחין, הרופא הבכיר בטיפול נמרץ קורונה הכניס אותם לחדר כדי להיפרד ממנו, וכשהם יצאו מהחדר חשבתי שזה הרגע המתאים לספר להם. אמרתי למירב הבת של המנוח: 'אני יודע שזה חשוב לכם כשאדם נפטר, ברגע שהוא נפרד מהחיים להגיד 'שמע ישראל' ולכן אמרנו את זה ברגעיו האחרונים ליד מיטתו'".

"אני מתנחם מאד בכך שהמעשה שעשיתי מביא להם נחמה גדולה", הוא אומר לסיום, "לטפל זה לא רק לרפא חולים, זה גם להיות אדם מול אדם ברגעיו האחרונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר