מתקיימים דיונים חשאיים

איראן אחראית על הפיצוץ בספינה ישראלית במפרץ עומאן

פיצוץ מסתורי בספינה שבבעלות איש עסקים ישראלי במפרץ עומאן, ובישראל מאשימים את איראן כי היא העומדת מאחורי הפגיעה שפערה חורים בקוטר של מטר וחצי בשני צידיה של הספינה (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

ספינת משא בבעלותו של איש העסקים הישראלי רמי אונגר נפגעה מפיצוץ במהלך שיט אל מחוץ למפרץ עומאן. בכירים בישראל טענו כי איראן היא העומדת מאחורי הפיצוץ.

הספינה שהובילה מכוניות לסינגפור מהעיר דמאם בסעודיה, נאלצה לחזור על עקבותיה בעקבות הפגיעה בגוף הספינה, למרות שאיש מאנשי הצוות לא נפגעו.

כתוצאה מהפיצוץ נפערו שני חורים בקוטר של כמטר וחצי בדופן הספינה, אולם המנוע שלה לא נפגע. הספינה שטה אל דובאי, שם תיקנו אותה.

גורם ביטחוני בארה"ב אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הפיצוץ התרחש מעל קו המים ולא מתחתיו, וכי החורים נפערו בשני הצדדים של הספינה.

במערכת הביטחון הישראלית עוקבים אחר הנעשה ומנהלים דיונים חשאיים בנושא, שעיקרם איסוף מודיעין כדי לגבש תמונת מצב. כאמור, בינתיים, האשימו גורמים בכירים את איראן.

הספינה שייכת לחברה בבעלותו של איל הספנות רמי אונגר, אחד מיבואני הרכב הגדולים בישראל. בשיחה עם ynet אמר: "אנחנו לא יכולים לדעת מה בדיוק קרה עד שהאונייה תחזור לנמל. זה או טילים או מוקשים ששמו על הדופן".

הוא ציין כי הוא מצפה שהסוגיה תיבדק יחד עם גורמים בישראל. "אני לא חושב שזו פגיעה מכוונת באוניה בבעלות ישראלית", הוסיף אונגר. "זה עוד לא קרה לי ואני בן 74 אבל היו מקרים כאלה במפרץ. אני חושב שזה משחק בין איראן לארה"ב ושבגלל זה הם פוגעים באוניות מערביות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר