"קמפיין ארסי ומכוער"

תחקיר נתב"ג והחרדים: "נועד לשלול זכויות אדם בסיסיות"

טענה תקשורתית כי חרדים מקבלים היתר כניסה לישראל בזמן שהחילונים נשארים תקועים בחו"ל, גרר את מקהלת ההסתה הרגילה של הפוליטיקאים, אבל החרדים הזכירו להם את העובדות (בארץ)

(צילום: Yossi Aloni/Flash90)

טענה תקשורתית ששודרה בערב שבת, שוב אפשרה לפוליטיקאים המסיתים נגד החרדים להשתולל יום שלם ללא תגובה חרדית לטענותיהם. הערב, אחרי צאת השבת, הגיבו נציגי הציבור החרדי עם העובדות המוכחות.

מדובר בתחקיר ששודר במסגרת התכנית 'אולפן שישי' של חדשות 12, שהתבסס על טור שכתב אורי משגב בבלוג שלו המתפרסם באתר של עיתון הארץ.

לפי הנטען, חרדים מצליחים לקבל היתר של וועדת החריגים כדי להיכנס לארץ, בעוד החילונים תקועים בחו"ל ולא עולים על טיסות החילוץ לישראל.

הערב, שידר אותו ערוץ תחקיר הטוען כי המיזם של משרד הפנים לחלוקת תווי מזון עבור משפחות מהעשירונים הנמוכים, הותאם עבור הציבור החרדי.

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי הגיב: "ערוץ 12 בקמפיין ארסי ומכוער נגד החרדים, שנובע כנראה משיקולים פוליטיים. עיתונאי שטען שהחרדים הם "חבורת מפגרים חומניסטייים" שידר בערב שבת כתבה מסלפת ומסולפת על העדפת חרדים בכניסה לישראל. הערב תוקף הערוץ את מיזם משרד הפנים שמסייע ב-700 מיליון שקלים לנזקקים וטוען שהותאם לחרדים. בושה".

"העובדות: בועדת החריגים אין העדפה לאף אוכלוסייה. חרדים רבים מגיעים מניו יורק, חילונים רבים מגיעים מפרנקפורט. ולגבי הסיוע למשפחות החלשות: מיליון בני אדם יזכו בקרוב לסיוע לרכישת מזון. חלק קטן מיועד למשפחות נזקקות חרדיות והלוואי שהיה יותר כסף לעוד אנשים. אבל העיקר להסית".

בכירים ביהדות התורה מסרו בתגובה: "התחקיר המוטה נגד החרדים הנכנסים לארץ, נועד לשלול זכויות אדם בסיסיות של הציבור החרדי. זאת הכנת דעת קהל להכנסתו לגטאות סגורות כמו סגירת תח"צ בפורים בירושלים ויצירת סגרים לשכונות חרדיות. עכשיו נוספה עלילת דם, כאילו וועדת החריגים של המשטר החילוני, נותנת "הנחות" לחרדים ולא לחילונים. זהו עוד שלב בבניין ההסתה ההולך ונבנה בשיטתיות אנטישמית קלאסית".

"בתחילה שכנעו את ההמון המוסת, כאילו החרדים מפיצי המגיפה, בכל כלי התשקורת. כעת העלילו כאילו וועדת החריגים מפלה חרדים לטובה. ביום הפורים המשולש נאמר: "ארור המן אשר בקש לאבדי".

הבכירים הוסיפו, "הנה האמת, למי שעוד אכפת לו לדעת: וועדת חריגים היא כישלון אחד גדול, ולא חשוב לאיזה מגזר. סגירת השמים היא עוול ופשע חמור נגד כל האזרחים. מטרתה לכסות על הכישלון המחפיר של הכנסת אלפי מטיילים מאבו דאבי דרך דרום אמריקה ובעיקר ממזרח אירופה, ללא בדיקה כלל. רובם אינם חרדים".

"ללשכות חברי סיעת יהדות התורה, מגיעות זעקות שבר של משפחות חצויות משני עברי הים. אנו עמלים בשבועות האחרונים לנסות לביטול גזירות מלכות הרשעה, רק במקרים הומניטריים דחופים, ללא הבדל דת וגזע".

"הוועדה הכוללת פקידים בודדים ועלומים, קורסת ולא מצליחה להגיע לכל המקרים. סאת עובדה. תוהו ובוהו. המעט שאנו יכולים לעשות הוא לזעוק למען אותם מסכנים שחייבים לצאת או להיכנס לטיפול רפואי דחוף וכיו"ב. כמובן בכפוף לבדיקות קורונה ובידוד ביתי וללא סיכון בריאותי".

עוד מסרו הבכירים ביהדות התורה, "מזמן קראנו לפתוח את השמיים לכל המחלימים והמחוסנים ולבדוק היטב את הנכנסים במעבדות קורונה המוצבות בנתב"ג ולסיים עם הפשע של הורדת מסך הברזל, נגד יהודים מחו"ל ואזרחי ישראל. אנו חוזרים וקוראים שוב, לפתוח את נתב"ג בפיקוח בריאותי, הפעם מסיבה נוספת: למנוע גזענות אנטישמיות והסתה נגד מגזרים חרדים ולסכסך את אזרחי ישראל אלו באלו".

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס הגיב להשתלחויות של חברי הכנסת מסיעותיהם של איווט ליברמן ויאיר לפיד נגד החרדים בעקבות התחקיר: "כבר שבועות שעל שולחני מצטברים עשרות מקרים מזעזעים שנדחו על ידי ועדת החריגים. בעקבות כך נאבקתי נגד סגירת נתב''ג ומניעת האפשרות מאזרחים ותושבים לשוב לביתם ולמשפחתם".

"פעם אחר פעם פניתי לנציגי יש עתיד וישראל ביתנו שיצטרפו אלי ויפילו את התקנות הלא הגיוניות ולא מוסריות, ושוב ושוב הם התחמקו. אבל הערב, כש''תחקיר'' הזכיר חרדים בהקשר של נתב''ג הם פתאום נזכרו לפנות ליועץ המשפטי ולזעוק נגד התקנות. לצביעות שלכם יש שם 'הסתה'".

יאיר לפיד אמר כי התחקיר "לא משאיר מקום לספק. נתניהו עושה שימוש בוועדת החריגים כדי לאפשר חזרה הביתה רק לאנשי שלומו, כדי לוודא שיצביעו עבורו בבחירות. זו לא ועדת חריגים – אלא ועדת חרדים עם רכבת אווירית של מנדטים לממשלת נתניהו, ליצמן ובן גביר".

איווט ליברמן אמר כי "לקומבינות של ליצמן ודרעי על חשבון הציבור החילוני חייבים לעשות סוף. עד הבחירות, כל מי שרוצה אישור לטוס מוועדת החריגים שיתקשר לח"כים של ש"ס ויהדות התורה. אחרי הבחירות, ישראל ביתנו חזקה תטיס אותם לאופוזיציה ותתקן את העיוות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר