אמרו את *זה* לבעל / אישה שלכם והחיים שלכם ישתנו

לאחר שנה של הסתגרות משותפת בבית, זוגיות מאושרת היא אתגר גדול אפילו יותר מהרגיל. וקשה לנו שלא לתהות אם יש דרך קלה יותר לחזק את הקשר שלנו, אפילו בכמה מילים. ובכן, יש (משפחה)

(צילום: שאטרסטוק)

שמירה על חיי נישואין טובים וארוכים דורשת עבודה... וכך היה לפני שהקורונה פרצה לחיינו בסערה. אבל לאחר שנה של הסתגרות משותפת בבית (בשילוב עם שינה לא סדירה, לחץ וטיפול בילדים), זוגיות מאושרת היא אתגר גדול אפילו יותר. ולמרות שאנחנו יודעים שיותר זמן איכות זוגי בלילות ואיתו שיחות נפש - יעזרו פה, האמת היא שאנחנו פשוט חסרי אנרגיה בימים אלה. וקשה לנו שלא לתהות אם יש דרך קלה יותר לחזק את הקשר שלנו... אפילו בכמה מילים.

שוחחנו עם הפסיכותרפיסטית, ד"ר קתרין סמרלינג, שסיפרה לנו מהם הביטויים שהיא רוצה שזוגות ישתמשו בהם בתדירות גבוהה יותר וכך יבטחו את הקשר שלכם מפני גירושין:

1. "אני מעריך אותך"

בין אם אתם ביחד שנתיים ובין אם עשרים, בקלות מאד אתם יכולים לקחת אחד את השני כמובן מאליו - ואלה חדשות רעות למערכת היחסים שלכם. "אם בן הזוג שלכם עושה משהו לא צפוי - שימו לב לכך והעריכו אותו", מייעצת ד"ר סמרלינג. ואותו כלל חל גם על הדברים היומיומיים שבן הזוג שלכם עושה, שאתם אוהבים, כמו להכין לכם קפה מדי בוקר לפני שאתם מתעוררים או לתת לכם לישון בבוקר מעט יותר - התאמצו להראות לו ​​כמה זה משמעותי עבורכם.

"ספרו לו כמה אתם אוהבים לראות אותו מתקשר עם הילדים שלכם. או אם אתם קולטים בחושים שלכם שהוא מוטרד לגבי עניין כלשהו, אמרו לו כמה אתם מעריכים את כל הדברים הקטנים שהוא עושה, למרות הכל", אומרת ד"ר סמרלינג. כי כל אחד אוהב להרגיש מוערך, נכון?

2. "מה אני יכול לעשות בשבילך?"

"לעתים קרובות מדי זוגות נשאבים לחיי השגרה ולפעמים הם הופכים להיות כמו שני שותפים זרים, שחיים תחת קורת גג אחת", אומרת ד"ר סמרלינג. לדוגמא, אתם יכולים להיות כל כך רגילים לכך שבן הזוג שלכם מכין ארוחת ערב בכל לילה או מקלח את הילדים, עד שלא עולה בדעתכם לשאול אותו אם הוא רוצה להחליף תפקידים. לשאול את בן הזוג שלכם מה הוא צריך מכם באותו הרגע, זו דרך להכיר בשותפות שיש ביניכם ולהביע את ההערכה שיש לכם כלפיו, אומרת ד"ר סמרלינג.

3. "תודה"

זה פשוט, אך עוצמתי. לפי מאמר שפורסם בכתב העת "מערכות יחסים אישיות", בתרגום חופשי, הכרת תודה היא המפתח לנישואין בריאים ומוצלחים. לצורך המחקר, החוקרים שאלו 468 אנשים נשואים שאלות בנוגע לרווחתם הכלכלית, התנהלותם הזוגית והאופן שבו הם מבטאים הכרת תודה. מהממצאים שלהם עולה כי ביטויי הכרת תודה הם הביטוח הטוב ביותר לזוגיות איכותיות. למעשה, החוקרים טוענים כי הפעולה הפשוטה של ​​אמירת "תודה" לבן הזוג שלכם באופן קבוע, יכולה להיות חזקה מספיק כדי למנוע גירושין.

"הבחנה והכרה בדברים שנחשבים לעתים קרובות לחלק מרוטינה קבועה, הם חשובים וכך גם השקעת מאמץ להערכת הדברים שאנחנו לוקחים כמובן מאליו", אומרת ד"ר סמרלינג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר