דרמה מדינית וצביעות מהדהדת

בית הדין הבינלאומי בהאג יחקור 'פשעי מלחמה' של ישראל

אחרי הפסיקה שניתן לחקור פשעי מלחמה ביהודה ושומרון, מודיעה התובעת של בית הדין הפלילי הבין לאומי בהאג, שתפתח בחקירת פשעי מלחמה ישראלים. החקירה - מיום אחרי חטיפת הנערים (מדיני)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
התובעת (צילום: מתוך אתר בית הדין)

פאטו בנסודה, התובעת בבית הדין הפלילי הבין לאומי בהאג, מודיעה היום (רביעי) כי תפתח בחקירת חשד ל"פשעי מלחמה של ישראל בשטחי הגדה המערבית".

כזכור, לפני כחודש פסק בית הדין כי יש אפשרות חוקית לחקור פשעים באזור זה - החלטה שזכתה לגינוי נרחב, מקיר לקיר, במערכת הפוליטית-מדינית בישראל.

כעת, בהודעה שמתפרסמת באתר בית הדין הבינלאומי, מציינת בנסודה כי החקירה תעסוק בפשעים שהתבצעו לכאורה בגדה המערבית, ברצועת עזה ובמזרח ירושלים, מאז ה-13 בחודש יוני 2014.

"להחלטה לפתוח בחקירה", נכתב בהודעה הדרמטית, "קדמה עבודת הכנה מדוקדקת שנמשכה קרוב לחמש שנים".

פרשת חטיפת הנערים (ארכיון כיכר השבת)

יצוין, כי ב-12 ביוני 2014, יום לפני התאריך בו תתחיל חקירת בית הדין, אירעה חטיפת שלושת הנערים היהודים בידי מחבלי חמאס מאזור חברון, שלבסוף כזכור רצחו אותם, באירוע שטלטל את המדינה כולה והוביל בהמשך למבצע 'צוק איתן' ברצועת עזה.

בעקבות החלטת התובעת, פרסמו רוב המפלגות בישראל - למעט בל"ד שבירכה - גינויים חריפים, וכך גם ראש הממשלה בנימין נתניהו שכתב: "בית הדין המוטה בהאג קיבל החלטה שהיא תמצית האנטישמיות והצביעות. נילחם על האמת, עד שנבטל את ההחלטה השערורייתית".

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין כתב: "זו שערורייה. לא נקבל את הטענות נגד מימוש זכותנו וחובתנו, להגן על אזרחנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר