"ורפא ירפא"

חרדים מאמינים יותר בתרופות קסם? ד"ר ברקוביץ' באולפן

מנהל אגף האכיפה מתייחס לתרופות פלא ול-N קורונה • נתן חיים מספר על "נפלאות המוצר שלי" • מדוע לעיתים זה עלול לעבוד • והאם חרדים מאמינים יותר בתרופות קסם? (בריאות)

משה מנס | כיכר השבת |
(צילום: דודי פלוג)

לוחות המודעות, עלוני הפרסום, המלצות מקווה ושטיבלעך פה לאוזן - מפרסמים, מעבירים, דוחפים ומוכרים טיפות, משחות, שמנים, צמחים, כדורים ושאר תרופות ופתרונות קסם ופלא במאות ואלפי שקלים לכל בעיה רפואית קיימת.

ארחנו באולפן את דוקטור רוני ברקוביץ, אשר משמש כמנהל אגף האכיפה והפיקוח במשרד הבריאות, שמספר על על התמודדות עם נושא הפשיעה הפרמצבטית על היבטיו השונים, כגון, תרופות מזויפות וגנובות, סמים ותוספי תזונה מזויפים ואשר התעצמה בתקופת הקורונה.

הצגנו בפניו סרטון בו שוחחנו עם נתן חיים מי שהמציא את מוצר ה-N קורונה ואשר סיפר על הצלחת המוצר בטיפול בקורונה, במשותקים, בחולי סרטן וכו' בצורה יוצאת דופן.

בתגובה, דוקטור ברקוביץ סיפר על ההזהרה של משרד הבריאות למוצר, ועל כך שהמוצר נבדק במעבדה ונתגלה שאין בו שום דבר, לדבריו: "הוא לא מרפא קורונה ולא כלום. כשאני שומע מישהו שמבטיח ריפוי על ידי כל מיני מוצרים, מדובר בהטעיה חמורה מאוד של הציבור"

שאלנו האם לא יתכן שהמוצר בכל אופן עובד והוא עונה חד משמעית שלא. לדבריו מדובר באפקט הפלצבו, או ריפוי כתוצאה מטיפול רפואי מקביל בתרופות אמת, ולא כתוצאה של שימוש במוצר.

פרסום לטיפות האין קורונה


איך אני יכול לדעת מה אמיתי ומה לא?

קודם כל, אנחנו לא נגד תוספים, אבל חשוב לדעת שזהו תוסף וזה טיפול משלים, שזה יהיה רק בהתייעצות עם רופא. ולבדוק אישור משרד הבריאות, מרכיבים, תאריך יצור ותאריך תפוגה.

דוקטור ברקוביץ מספר על כך שהתופעה במגזר החרדי והדתי חמורה יותר ואף מסביר את הגורם לכך.

צפו בראיון המלא.

פנינו לנתן חיים לבקש את תגובתו ואנו מצטטים מתוך דבריו:

"קודם כל אני לא אומר שהמוצר הזה מועיל לשום דבר, לא ביקשתי כתבה, כל הכתבה על דעתך.

לא מדובר בשום תרופה לשום מחלה, מדובר בתערובת צמחים טבעיים שיש על הצמחים האלה מחקרים בלי סוף בעולם. יש מחקר שמראה ששמן תפוז הוא אנטי ויראלי. אנחנו לא מתעסקים בתרופות, רק בפורמולה צמחית שיש שם את הצמחים שכתובים עליה ובארצות הברית יש אישור FDA בארצות הברית.

עוד הוא אומר, כי קיבל נתונים ממשרד הבריאות. גוף בתוך משרד הבריאות שלטענתו, עשה בדיקה על החומר שלו כאשר לדבריהם יש שישה נסיינים שקיבלו את הטיפול בהצלחה רבה.

"אני לא מתעסק בישראל, אני עובד בעולם. זה שיש תוצאות בשטח וגם בערוץ 12 פרסמו שהם חקרו את זה ועשרות אלפי אנשים נשבעו שהמוצר הזה הציל את החיים שלהם. אני מבחינתי חייב לעבוד רק לפי החוק, ואסור לפי החוק להגיד שזה תרופה או שיש לו סגולת ריפוי כל שהם".

דוגמא לפרסום שאינו מבוסס רפואית
דוגמה לפרסום רחוב עם המלצות לא מבוססות רפואית

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר