התערבות בבחירות

ביידן נגד פוטין: "חושב שהוא רוצח; יהיה מחיר"

על פי הדו"ח שפורסם על ידי מנהלת המודיעין הלאומי אבריל היינס, רוסיה התערבה בבחירות 2020 והפיצה מידע כוזב על ג'ו ביידן, שבתגובה, משגר מסר מאיים לנשיא הרוסי (חדשות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ד' בניסן תשפ"א | 17.03.21
(צילום: דוברות הקרמלין)

דו"ח מודיעין אמריקני חדש שפורסם קובע כי רוסיה התערבה בבחירות 2020 בכדי לעזור לנשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ. יחד עם זאת, מנהלת המודיעין הלאומי היינס מדגישה ואומרת כי "האיום הגדול ביותר על הדמוקרטיה בארה"ב מגיע מבפנים" בהתייחסות למהומות שהיו בקפיטול לפני כחודשיים.

אחד מסעיפי הדו"ח הדרמטיים ביותר קובע כי אנשי טראמפ השתמשו ביודעין בחומרים השקריים שרוסיה ניסתה לשתול, זאת בכדי לנסות לנצח בבחירות. "ממשלת רוסיה ו-'שחקנים נלווים' הפועלים כולם לטובת אינטרס הקרמלין פעלו בכדי להשפיע על תפיסות הציבור בארה"ב באופן מתמשך".

אבריל היינס מנהלת המודיעין הלאומי (Shutterstock)

מנגד, פורסם בדו"ח כי גם איראן ניסתה להתערב בבחירות ולחבל במועמדות טראמפ באמצעות "קמפיין השפעה סמוי ורב-כיווני". על פי הדו"ח גם סין שקלה להתערב אך חזרה בה מכיוון שלא רצתה להחריף את המשבר בין המעצמות.

כותבי הדו"ח מדגישים כי אף אחת מהמדינות לא התערבה בבחירות עצמן, אלא 'רק' בקמפיין.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הגיב לדיווחים ואמר כי "פוטין חושב שהוא רוצח, יהיה מחיר על ההתערבות בבחירות". ביידן סירב לומר מה תהיה התגובה ואמר "תראו בקרוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר