ביטול הגבלת הכניסה לארץ

משרד הבריאות זועם על בג"ץ: "לוקח סיכון; בהצלחה לנו"

בית המשפט העליון סופג ביקורת קשה מכיוון פרויקטור הקורונה פרופסור אש והנהלת משרד הבריאות, בעקבות החלטתו לבטל את המגבלה המספרית על הנכנסים לישראל: "כך ייכנסו מוטציות" (אקטואלי)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הפרויקטור אש ונשיאת העליון חיות (צילום: David Cohen, Yonatan Sindel/Flash90)

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש הגיב הערב (רביעי) בחריפות להכרעת בג"ץ כי ההגבלות על כניסה לארץ והיציאה ממנה דרך נתב"ג הן בניגוד לחוק ודינן להתבטל.

"זו החלטה מעוררת דאגה", טען הפרופסור, "מכיוון שתאפשר כניסת וריאנטים מסוכנים ותחלואה רבה. עשינו צעדים רבים למנוע זאת, וחבל שאנחנו מציבים בסיכון את הנתונים המעודדים".

דברים דומים אמרו גורמים בכירים במשרד הבריאות ל'מעריב', בניגוד לעמדה תומכת דווקא שנשמעה מרופאים בכירים. "ההחלטה הזו מתסכלת, משום שהיא עלולה להחזיר אותנו להתחלה ולעצור את ההישג של מבצע החיסונים. אם תגיע מוטציה שתהיה חזקה מהחיסון, זו תהיה בכייה לדורות", הסבירו הגורמים.

כך גם סבורה ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, שהתבטאה טרם הפסיקה: "אנחנו יודעים שהחיסון יעיל למוטציה הבריטית, אבל יש גם את המוטציה הדרום אפריקנית שנגדה החיסון עדיין עובד אבל פחות. אנחנו צריכים לוודא שלא ייכנסו מוטציות נוספות דרך נתב"ג".

סגן שר הבריאות יואב קיש אמר כי "בג"ץ לוקח אחריות על הסיכון בכניסת מוטציות לישראל. בהצלחה לנו".

עמדתה של ד"ר פרייס (צילום ארכיון: ערוץ הכנסת)

כזכור, בג"ץ אסר על הממשלה, מוקדם יותר היום, להאריך את התקנות שקובעות סף נכנסים יומי לישראל דרך נתב"ג - סף שעמד לאחרונה על 3,000 - וכן קבע שלא יוארכו התקנות המחייבות מי שאינו מחוסן או מחלים לפנות לוועדת חריגים כדי לצאת מישראל.

בנימוקי ההחלטה, שניתנה בהרכב של שלושה שופטים, נשיאת העליון אסתר חיות, השופט ניל הנדל והשופט יצחק עמית, נכתב: "ההגבלות פוגעות בליבת הזכות החוקתית לכניסה לישראל וליציאה ממנה, ובזכויות נוספות שמצויות במרכז החיים הדמוקרטיים".

"פרק הזמן הממושך שבו חלות ההגבלות, מבלי שניתנה לאזרחים שהות מספקת להתארגנות ומבלי שהובהר המועד שבו יוסרו, מעצים את הפגיעה בזכויות האזרח. כך גם הסמיכות של ההגבלות ליום הבחירות".

לדברי השופטים, "ישראל היא המדינה הדמוקרטית היחידה בעולם שבה הוגבלה באופן כה גורף זכותם של אזרחים להיכנס למדינתם. ביום שבו הוחלט על סגירת שערי נתב"ג 'מהיום למחר' היה ברור כי זה אינו פתרון לטווח ארוך, ויש למצוא פתרון מיידי לבעיה של אכיפת הבידוד על הנכנסים לישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר