ראש הישיבה הסביר

הגר"ב פנחסי: "אברכים ספרדים ששמו ג' בקלפי הרגישו מרוממים"

"אברכים ספרדים שבחרו ג' הרגישו מרוממים יותר, כי לא הצביעו כ'בעלי בתים' שמביטים על צרכיהם הפרטיים", סיפר הגר"ב פנחסי, וקבע: "כל בניין הציבור הספרדי בשנים האחרונות היה בזכות הרב שך" (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הגר"ב פנחסי (צילום: יעקב נחומי)

הגאון רבי בצלאל פנחסי, ראש ישיבת ברכת אפרים ומחשובי הרבנים הספרדים מזרם ה'מרביצי' (לשעבר), מסר לתלמידיו וציבור שומעי לקחו את דעתו באשר לאופן ההצבעה הנכון בבחירות אלו, קבע כי על אברכים ספרדים לבחור ביהדות התורה וסיפר כמה זה תורם לתחושתם הטובה.

"חשוב לומר", פתח הרב את דבריו, שפורסמו היום (ראשון) כטור בעיתון יתד נאמן, "כי ההחלטה המצויה כיום במערכת הבחירות הקרבה ובאה להיכן לבחור, אינה הולכת לפי ה'נגיעה' האישית של האדם. שכן בעולם הכללי אכן הם בוחרים לפי מי שמייצגים את הצרכים שלהם, וככל שמתאים יותר לצרכיהם, כך הם מעדיפים לפעול באופן הצבעתם. אך במערכות הבחירות אצלנו, אין אנו בוחרים את הנציגים במערכה זו, אלא אנו הולכים בעקבות גדולי הדור שהם המנהיגים המורים לנו לעשות זאת, והם אלו ששולחים את הנציגים לפעול למען עולם התורה וקדשי ישראל בשליחותם".

לדבריו, "ללא ספק שבכל השנים עולם הישיבות הספרדי הוא חלק בלתי נפרד מעולם הישיבות הליטאי, וגדולי הדור שליט"א הם המנהיגים גם את עולם הישיבות שלנו, ובמיוחד כשנציגי 'דגל התורה' בכל שנותיהם - מה שנמצא בראש מעיינם אלו הישיבות הקדושות".

"יתכן אמנם שלעם שבשדות יש כאלו שדואגים לא פחות", רמז הרב פנחסי לתנועת ש"ס, "אבל את הדאגה והמסירות לבחורי הישיבות ולאברכים שמבקשים להמשיך את תלמודם בהשקט ובטחה, רואים רק אצל נציגי 'דגל התורה'".

ראש ישיבת ברכת אפרים הדגיש: "צריך לומר ברורות, שלהצבעה בבחירות הללו אין כל קשר אם האנשים קיבלו מנציגיהם את כל מה שצריכים או לאו. להיפך; כשיש את התחושות שחסר להם דבר מה לפי ראות עיניהם בנציגיהם, זוהי הזדמנות טובה יותר לממש את ההזדהות הגדולה".

"כשיש ניסיון גדול יותר, וכשהאדם יוצא מהחישובים הקטנים שהם מנת חלקו ביום יום, ומצביע רק כפי שמורים לנו גדולי התורה, הוא מרגיש בכך שהוא משתייך בעצמו לגדולי התורה", הוסיף הגר"ב פנחסי, וסיפר: "אמרו לי כמה אברכים ספרדים, שכשהם יצאו מהקלפי לאחר ששמו את האות ג' בקלפי, הם הרגישו מרוממים יותר, בכך שהם לא הצביעו כ'בעלי בתים' שמביטים בעיקר על צרכיהם הפרטיים".

יו"ר ש"ס דרעי מגיב לאחרונה, לפניית 'דגל' לבני התורה הספרדים (צילום: כיכר השבת)

לדברי הרב, "לא יתכן שבני הישיבות והאברכים יגררו אחר המון העם וינהגו לפיהם, במקום שגדולי התורה מורים בבירור מה לעשות. לכן כל אברך צריך לדעת, שמקומו הטבעי והחשוב הוא עם עולם הישיבות וגדולי התורה המנהיגים עולם מופלא זה".

"כל בניין הציבור הספרדי בשנים האחרונות היה בזכות ההנהגה המיוחדת של מרן הרב שך זצוק"ל, כשבתחילת שנות ההנהגה שלו הבאנו לשולחנו את מצבם של ציבור חניכי הישיבות הספרדים שגדל וגדל ב"ה מחד, אך מאידך גיסא חש שאין לו גב ותמיכה. אברכים צעירים שזה עתה נישאו, נאלצו לשכור בכספם הדל דירה בשביל לפתוח בית כנסת ובית מדרש, ומרן זצוק"ל כאב את כאבו של הציבור".

הגר"ב פנחסי הזכיר, בין היתר, שמרן הרב שך זצ"ל "חזר כל הזמן על המשפט שגם שמענו אותו מיתר ראשי הישיבות: אתם חייבים לבנות את עצמכם בכל הכוח. הוא עודד ודרבן לפתוח עוד מוסדות ועוד ישיבות, והייתה חשובה לו ביותר תחושת השייכות של הציבור שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר