פרסום ראשון

בעקבות 'כיכר': במשרד החינוך חזרו בהם מ'גזירת הכוללים'

פרשת 'גזירת הכוללים' של משרד החינוך שנחשפה ב'כיכר' - והייתה אמורה לעקוב אחר אברכים ובכך לפגוע במשכורות האברכים. צומצמה לעת עתה ותחול רק על כוללים חדשים • כל הפרטים (ישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה. כולל אברכים (צילום: Yossi Zeliger/Flash90)

המאבק על פרטיות האברכים: לאחר שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', ההנחיות החדשות של משרד החינוך, שהיו אמורות לפגוע באברכים, משרד החינוך יצא בהבהרה, כי מדובר רק על כוללים חדשים.

במכתב שנשלח לראשי הכוללים על ידי משרד החינוך ומתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת' נאמר: "הבהרה. בעקבות פניות שהתקבלו באגף, נבקש להבהיר כי ההנחיה לדווח על תלמידים בבידוד עד השעה 10:00 בכל בוקר, התייחסה בעת הפרסום למוסדות חדשים, בלבד".

עוד נאמר בהודעה, "ובייחוד לכוללים שפעלו בשטח הפתוח אשר כחלק מהליך ההכרה נדרשים לעבור ביקורת. זאת על מנת לאפשר ביקורות מהירות ויעילות, ולקדם את הליך האישור של מוסדות אלה. לקראת תחילת "זמן קיץ" יפורסמו הנחיות עדכניות למוסדות התורניים, בהתאם לתקנות ולאפשרויות קיום הלימודים שיותאמו לזמן החדש".

ההודעה של משרד החינוך

'כיכר השבת' פנה אל משרד החינוך במטרה לאשר את הפרסום ונענה בחיוב, "מדובר בבשורה גדולה לראשי הכוללים", אומר מנהל כולל ותיק בשיחה עם 'כיכר השבת' ומוסיף: "אני מודה לכם על המאבק, אם לא החברי כנסת שאנו נלך להצביע להם ביום שלישי הקרוב נלחמו עבורינו, לפחות אנו יודעים שיש כלי תקשורת שאפשר לסמוך עליו שיילחם למען האברכים, כעת רק נותר להילחם עבור הכוללים החדשים".

כזכור, לפני מספר שבועות, נחשף כאן ב'כיכר השבת', קריטריונים חדשים לתמיכה של משרד החינוך לשנת התקציב החדשה - לראשי הכוללים. המסמך חשף שורה של הנחיות דרקוניות שעלולות לפגוע קשות ביכולת של רבים מהכוללים להתקיים.

הפרסום הראשון על הפרשה

בשבוע שעבר, עורך הדיין חיים דן נוטוביץ שיגר מכתב עם העתקים לשר החינוך יואב גלנט וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט, שם טען, כי דרישת משרד החינוך, לאפשר לפקחים מטעמו להשתתף בשיעורים במרחבים הווירטואליים של הכוללים, היא בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו ובחוק הגנת הפרטיות.

"ממכלול הדברים האמורים ניסיון משרדך להטיל אחריות מוגברת בהצהרה שהינה הצהרה ע"פ כל דין וע"פ חוק הראיות הינה פוגענית ואף יורדת לחיי מוסדות החינוך".

פניית העורך דין בשבוע שעבר

"זאת ללא כל חוק ו/או תקנות בריאות העם העומדות מאחורי הצהרה והוראה זו מלבד התנכלות למוסדות החינוך המתוקצבים מתוך ניסיון לחסוך לקופה הציבורית באמצעות תקנות דרקוניות תוך פגיעה בלתי מידתית במוסדות עד שלילת תקציבים ממוסד החינוך תוך הפרת כל שיוויון מוסרי וערכי", כתב עו"ד נטוביץ למשרד החינוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר