בחירות 2021; התוצאות

תמה ספירת הקולות: הגוש של נתניהו - 52; גוש השינוי - 57

לאחר שעות ארוכות של ספירת המעטפות הכפולות, מתברר: מתנגדי נתניהו שוב זכו לרוב בגוש - עם 61 מנדטים - כולל רע"מ, על אף ש'הליכוד' כמעט כפולה 'יש עתיד' • התוצאות המלאות (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו ולפיד (צילום: אוליבייה פיטוסי ומרים אלסטר / פלאש 90)

מספר המאומתים והמבודדים הנמוך זירז את הליך ספירת הקולות בכך שהקטין את כמות המעטפות הכפולות שהיתה צפויה, וכבר כעת, צהרי יום חמישי, ישנן תוצאות סופיות.

בוועדת הבחירות המרכזית סיימו את ספירת כ-428 אלף המעטפות הכפולות, אך התוצאות הסופיות והרשמיות יפורסמו כפי הנראה הלילה או מחר בבוקר, וזאת עד שיבוצעו כל הבדיקות הנדרשות כדי לשלול טעויות.

אך לאחר ספירת 97% מהקולות, אלו התוצאות הסופיות המסתמנות:

'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו השיגה 30 מנדטים, עם 1,058,862קולות - 6 מנדטים פחות מבחירות קודמות, אבל כמעט כפול מסגניתה ברשימה, 'יש עתיד' של יאיר לפיד, שהביאה 17 מנדטים בלבד, שניים פחות משיאה ב-2013, עם 608,769 קולות.

המפלגה השלישית בגודלה, אחרי זמן רב, היא מפלגת ש"ס שעל אף סמוטריץ' והירידה של יותר כ-40 אלף קולות, שמרה על כוחה וגרפה 9 מנדטים לאחר שקיבלה 313,730 קולות.

אחריה, מפלגה שרבים דרשו ממנה לפרוש והצליחה מעל המצופה, 'כחול לבן' עם 8 ח"כים בכנסת ה-24, ועם המשך הממשלה השוויונית ללא צורך בהתערבות היועמ"ש ובג"ץ, וזאת לאחר שקיבלה 289,085 קולות.

אחריהן, ארבע מפלגות עם שבעה מנדטים: 'ימינה' של נפתלי בנט, שאיבדה מכוחה כשני מנדטים בשלושת ימי ההכרעה וקיבלה 270,529 קולות; מפלגת 'העבודה', שהייתה מחוקה בימי עמיר פרץ וצמחה תחת מרב מיכאלי עם 265,625 קולות ו'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן ששחזרה את תוצאתה בבחירות קודמות וקיבלה 247,052 קולות - כ-300 קולות פחות מהמפלגה החרדית 'יהדות התורה'.

הרביעית ב"רשימת השבע" היא 'יהדות התורה', שעל אף שהשיגה תוצאה זהה לשנה שעברה, מאוכזבת לאחר שקיבלה 247,360 קולות, כ-30 אלף קולות פחות מהסיבוב הקודם. בין 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' יש כעסים על מי פספס יותר מצביעים, ושתיהן יחד זועמות על בנימין נתניהו, שקרא לחרדים לנטוש את המפלגות החרדיות ולבחור בסמוטריץ'.

גם בגזרת ששת המנדטים חברות ארבע מפלגות: 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ, בן גביר ומעוז. הרשימה הדתית-לאומית נכנסה למעוזים החרדיים והשיגה אלפי קולות 'ש"ס' ו'יהדות התורה', בתמיכתו האדיבה של ראש הממשלה, וזכתה ל-222,767 קולות.

אחריה ברשימה, 'הרשימה המשותפת', שאיבדה כ-65% מכוחה וירדה מ-15 מנדטים ל-6 בלבד, בין היתר בגלל אחוז הצבעה נמוך במיוחד בחברה הערבית, בכך השיגה רק 211,071 קולות; 'תקווה חדשה' של גדעון סער, ששאפה להרכיב ממשלה והפכה למפלגה קטנטנה עם 207,338 קולות, ו'מרצ' שחששה מחרב אחוז החסימה וקמפיין ה'געוואלד' הביא לה 200,314 קולות.

האחרונה מבין 13 הרשימות שתרכבנה את הכנסת ה-24 היא 'רע"מ' בראשות מנסור עבא וארבעת המנדטים שלה. המפלגה שחרטה על דגלה רצון בשותפות בפרלמנט ובממשלה מהווה לשון המאזניים כעת, שקיבלה 166,550 קולות.

מבחינת גושים, לקבוצת המפלגת המתנגדת לנתניהו יש 57 חברי כנסת, אך יחד עם עבאס ורע"מ - הם מונים 61 מנדטים. לעומת זאת, לבנימין נתניהו בפעם הרביעית אין רוב בכנסת, ובגוש התומך בו יש 52 חברי כנסת, ויחד עם 'ימינה' של בנט - הגוש ימנה 59 מנדטים בלבד.

כעת הצדדים ניגשים לתחרות הבאה: מלאכת הרכבת הממשלה. יכול להיות שאחרי מספר שבועות קפואים, הפתרון לא יגיע - ובחירות נוספות תתקיימנה עוד לפני סוף השנה האזרחית.

יו"ר 'תקווה חדשה' גדעון סער הגיב ואמר: "‏עם פרסום התוצאות הסופיות של הבחירות ברור שלנתניהו אין רוב להקמת ממשלה בראשותו. עתה יש לפעול למיצוי האפשרות להקמת ממשלת שינוי. כפי שהודעתי בליל הבחירות: אגו לא יהיה שיקול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר