בגלל תפקיד

גנץ ביטל את ישיבת הממשלה; 'הליכוד': "מסכן את אזרחי ישראל"

יו"ר 'כחול לבן' דרש להתמנות לשר המשפטים, ומשסורב - ביטל את ישיבת הממשלה, שהייתה עתידה לעסוק ברכישת מיליוני חיסונים • זעם ב'ליכוד': "שערורייה שלא תאומן" (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בני גנץ (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

בין ניסיונות הגושים להרכיב ממשלה חדשה לאחר הבחירות הרביעיות, ממשלת המעבר שוב נכנסת לתוקף. בשונה מפעמים קודמות, הפעם ממשלת המעבר אינה של נתניהו בלבד, אלא שוויונית בין גוש 'הליכוד' לגוש 'כחול לבן'.

לאחר שהיועמ"ש אביחי מנדלבליט שלח מכתב התרעה כפול לרה"מ נתניהו ולרה"מ החליפי גנץ בשל פקיעת כהונת ממלאי המקום, הודיע שר הביטחון גנץ, המכהן גם כממלא מקום שר המשפטים, כי ידרוש לקבל את מינוי הקבע בישיבת הממשלה הראשונה לאחר הבחירות.

כזכור, ביום חמישי צפויה להסתיים כהונתו כממלא מקום שר המשפטים, וכך צפוי להיווצר "משבר חקיקתי", כפי שאמר מנדלבליט.

גנץ ראה כי נושא המינוי לא נמצא בסדר היום ששלחה מזכירות הממשלה, והודיע על ביטול הישיבה. בהודעת מפלגתו, 'כחול לבן', נכתב: "לנוכח סירוב גוש 'הליכוד' ונתניהו לאשר בישיבת הממשלה מינוי קבע של שר משפטים, מה שיביא לפגיעה בשלטון החוק ובדמוקרטיה, לא תתקיים מחר ישיבת הממשלה".

כמה דקות אחר כך, מפלגת 'הליכוד' הוציאה הודעת תגובה זועמת: "שערורייה שלא תאומן: בשביל מינויים וג'ובים גנץ מונע את חתימת החוזים למיליוני חיסונים שנדרשים לאזרחי ישראל לקראת החיסון הבא. אם הממשלה לא תאשר מייד את החוזים שהשיג רה"מ נתניהו, חברות החיסונים עלולות לבטל אותם ולהעבירם למדינות אחרות".

"גנץ פועל בחוסר אחריות שמסכן את שלומם ובריאותם של כל אזרחי ישראל. גנץ לפני הכל", נאמר בהודעת 'הליכוד'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר