ברמת גן ובבני ברק

חמץ הושלך בפתח בתי כנסת; "פשע שנאה בריוני"

זעזוע ברמת גן ובבני ברק לאחר שאלמוני השליך חמץ בפתחם של בתי כנסת; ראש העיר רמת גן הגיב כי מדובר ב"פשע שנאה בריוני" והורה לפעול לסייע לתפיסת הפושע (אקטואלי)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: לפי סעיף 27א)

הלם ו‏זעזוע: בעיצומו של ליל חג הפסח, אלמונים פיזרו חמץ בפתח בתי כנסת ברמת גן ובשיכון ג' בבני ברק.

בין היתר, האלמונים פיזרו חתיכות של פיתה ולחם - בבתי כנסת של האדמו"ר מראחוב, של הגאון רבי סיני הלברשטאם גאב"ד שיכון ג' בני ברק ושל הרב צבי ויסקופף.

בעקבות כך, ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן הורה לצוות הביטחון של העירייה לפתוח בחקירה ולנסות לאתר את הפושעים באמצעות מצלמות אבטחה המותקנות באזור.

בפוסט שפרסם בפייסבוק, כתב שאמה הכהן: "רשע מה הוא אומר? כולנו שאלנו אתמול בהגדה, ושמענו את דברי תשובת הרשע… רשע מה הוא עושה? קיבלנו תשובה לצערנו אחרי כמה שעות. רשע פשוט מחלל בתי כנסת בעיר על ידי פיזור חמץ בכניסות לשניים בעיר ומריחתו על הדלתות שלהם.

"בצאת החג עודכנתי שכמה שעות אחרי שכולנו התאחדנו סביב שולחנות הסדר בזכות מסורת ישראל בת 3,000 שנים בוצע פשע השנאה הבריוני הזה. מיד העברתי למנכ"ל העיריה לטיפול באמצעות אגף הבטחון שלנו ואגף מערכות מידע לנסות לסייע בהשגת ראיות מצולמות".

ראש עיריית רמת גן הוסיף כי "המעשה הנפשע הזה מעבר לפגיעה הקשה ברגשות המתפללים, שהגיעו בבוקר החג, הוא גם פגיעה בכל מה שאנחנו מאמינים בו ונשענים עליו כחברה מתוקנת, גם אם לא כולם מקפידים על איסור חמץ".

"כראש העיר אבקר אישית בשני בתי הכנסת בכדי להביע תמיכה בקהילות שהותקפו וכן אגדיל את התמיכה העירונית בהם לשנה זו", הבטיח שאמה הכהן וציין כי "איסור חמץ הוא חלק ממסורת ישראל, שנשמר גם על ידי יהודים כמוני, מסורתיים שאינם מקפידים על תרי"ג מצוות, אבל אין לי ספק שגם החילוניים ביותר מתושבי העיר רואים במעשה המדובר מעשה חולני. ברמת גן כל אחד יחיה באמונתו ובדרכו במה וכמה להאמין, את מי ואיך לאהוב ומה ומתי לאכול, תוך כבוד והתחשבות הדדיים. מי שזה לא מקובל עליו עד כדי רצון בלתי נשלט לכפות על האחר או לפגוע בו מוזמן לעזוב את העיר".

חבר המועצה אביהוא בן משה כתב כי "הבוקר כאשר הגיעו מתפללי בית הכנסת האשכנזי ההלכה ברחוב האגדה 9, מישהו, בחר להניח בכל אחד מפתחי בית הכנסת לחם ופיתות בעיצומו של החג. מי שמכיר את מתפללי בית הכנסת ואת הרב צבי ויסקופף, רב בית הכנסת, יודע עד כמה בית הכנסת משרה אהבה ושלום בקרוב תושבי השכונה דתיים וחילונים כאחד.

"מי שהניח את החמץ בכוונה לפגוע ברגשות הציבור ולהפר את השלום והרעות בקרב תושבי השכונה לא יצלח. לצערי עם כתיבת הפוסט התברר שאותה יד זדונית פיזרה גם בבית הכנסת ראחוב הנמצא בסמוך, לחם ופיתות בכניסה לבית הכנסת".

  • סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר