בעיצומו של החג

בכיר בכת נעצר; 'לב טהור' יעברו ל...איראן?

רשויות החוק בגוואטמלה, שם שוהים כת לב טהור, עצרו במהלך החג הראשון של פסח את אחד מראשי הכת בחשד לחטיפת ילדים • בכת חושבים לעבור בקרוב ל...איראן (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הבכיר שנעצר - יעקב וינגרטן (צילום: לפי סעיף 27א)

דרמה במדינה הלטינית: אתמול (שני), במהלך חג ראשון של פסח, רשויות החוק הגואטמליות עצרו את אחד מראש הכת, ככל הנראה ישנו עצור נוסף.

על פי הידוע עד כה, המשטרה הגואטמלית קיבלה עדויות, כי לתוככי הכת 'לב טהור', מבריחים ילדים קטנים ממדינות שונות בעולם וכבר עצרה בעבר מספר אנשים בכת.

אך מה שקרה אתמול היה חריג, המשטרה החליטה לעצור את אחד ממנהיגי הכת - יעקב וינגרטן, בעיצומו של החג וזאת כאמור על רקע עדויות על כך שהוא היה מבין חוטפי הילדים. החיפוש אחרי וינגרטן נערך במשך לפחות שלוש שעות עד שהוא נמצא.

ל'כיכר השבת' נודע כי ככל הנראה ישנו עצור נוסף מלבד וינגרטן, שגם הוא חשוד בחטיפת ילדים. מחר, בית המשפט המקומי יקיים דיון בעניינו.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי בעקבות ההטרדות של המשטרה המקומית את הכת, "לא נותר לנו ברירה אחרת, מלבד להימלט לאיראן, כבר ניסינו בעבר לברוח לשם, אך זה לא הגיע לידי מעשה. הפעם, לא נותרו לנו ברירות נוספות וככל הנראה נעשה כל מה שביכולתנו לעבור לאיראן".

וינגרן נעצר בגואטמלה (צילום: לפי סעיף 27א)

כזכור, לפני יותר מחודשיים, השופטת רבקה פרידמן-פלדמן הורתה על התליית ההליך המשפטי נגד הרב של לב טהור, אלעזר רומפלר, אחרי שנמלט מהארץ למרות צו איסור היציאה נגדו. בנוסף, הוציאה נגדו צו מעצר כללי.

עו"ד גבריאל טראנשווילי, המייצג את רומפלר טען בפני בית המשפט המחוזי כי לא היה מקום להגיש נגדו כתב אישום מלכתחילה, מתוך הנימוקים הבאים: הגנה מן הצדק; אכיפה בררנית; התיישנות.

כפי שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת' לפני קרוב לשנה, חיים צבי מלכה (חצ"מ) המוזכר בכתב האישום נגד רומפלר, שיגר מכתב אל הפרקליטות, לטובתו והבהיר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הוא אף מוכן לבוא לישראל ולהעיד לטובת רומפלר - במידה ויקבל התחייבות ברורה שיקבל חסינות מלאה.

ראיון עם עו"ד גבריאל טראנשווילי על הבריחה מהארץ

בכתב האישום מתואר כי במהלך שנת 2009 עלה חשדם של רומפלר ומלמדים אחרים בבית הספר כי "ח.צ.מ., יליד 2000 גנב כסף מקופות הצדקה". בעקבות כך, "כינסו הנאשם (אלעז רומפלר. ח"ג) והמלמדים האחרים את כלל תלמידי בית הספר והמלמדים בו. הנאשם החל לשאת דברים, תוך ציטוט פסוקים מכתבי הקודש וספרים אחרים, ודיבר על חומרת מעשה הגניבה ועל כך שיש להעניש את מי שגנב".

לאחר מכן, לפי כתב האישום, לקח רומפלר והמלמדים את חצ"מ, הפשיטו אותו כמעט מכל בגדיו. לאחר מכן השכיבו אותו על שולחן שהיה במקום ורומפלד הורה לאחד המלמדים לקשור את רגליו לשולחן על מנת שהוא לא יזוז. כמו כן, ידיו נקשרו מאחורי גבו, כל זאת תוך שחצ"מ מנסה להתנגד למעשים ותוך שהוא צועק ובוכה.

לאחר מכן החלו רומפלר ומלמד נוסף להכות את חצ"מ באמצעות חגורה ובאמצעות מקל. השניים הכו אותו, כך לפי כתב האישום, "מספר רב של מכות חזקות מאוד, במשך מספר שעות", והכל תוך שהוא "בוכה, צועק לעזרה ומבקש מהם להפסיק במעשים ואף תוך שהוא אומר 'לא אעשה זאת יותר'".

בתגובה לכך, רומפלר כי הוא ימשיך להרביץ לו כיוון שבשעת הגניבה לא בכה ועל כן עכשיו עליו לבכות. בשלב כלשהו חצ"מ הפסיק לצעוק לאחר שאפסו כוחותיו, אך רומפלר והמלמד הנוסף המשיכו להכות אותו. "גם ילדים אחרים שצפו באמור לעיל בכו תוך כדי המכות הקשות", נכתב בכתב האישום.

כתב האישום מוסיף ומתאר כי השניים היכו את חצ"מ בגבו ולאחר מכן הפכו אותו על גבו והמשיכו להכות אותו על חזהו ובטנו וכן על רגליו. בתום המכות, אמר רומפלר לילדים במקום "שילמדו מה העונש למי שלא מתנהג לפי החוקים".

עוד נכתב בכתב האישום כי כתוצאה מכך גופו של חצ"מ "התנפח והוא סבל משטפי דם". בנוסף, הוא "לא יכול היה לעמוד כתוצאה מהמכות הקשות, והוא נזקק לנשיאה על ידי שניים שלקחו אותו לביתו". במשך מספר שבועות לאחר מכן הוא נשאר בביתו כתוצאה מהמעשים.

"במעשיו המתוארים לעיל עשה הנאשם בקטין מעשה התעללות גופנית ונפשית וכן תקף אותו וגרם לו חבלה של ממש, והכל כשהנאשם אחראי עליו", לשון כתב האישום.

אלא שכאמור, חצ"מ, ובשמו המלא חיים צבי מלכה, טוען בשיחה עם "כיכר השבת" כי הוא "מזועזע", כלשונו, מכך שבחרו להציג את סיפורו בכתב האישום נגד רומפלר.

מלכה מכחיש בתוקף את מה שכתוב בכתב האישום באשר לסיפור שנוגע אליו ומדגיש כי הוא מוכן לבוא במיוחד לישראל ולהעיד במשפט לטובת רומפלר, בתנאי שיובטח לו מראש כי תהיה לו חסינות ולא ייעצר.

רומפלר בביהמ"ש, ארכיון

במכתב ששיגר אל הפרקליטות, והגיע לידי 'כיכר השבת', הוא כותב: "הצהרתי חד משמעית כי הנני מזועזע לחלוטין מהחלטתכם הנתעבת להציג אותי בשקר בתור 'מתלונן' נגד הרב אלעזר רומפלר". לטענתו, העדים נגד רומפלר, "משמשים עבור גורמים בעלי אינטרסים להמציא בדותות הזויות כפי שנדרש מהם".

"הנני תובע בזה לסלק את כל התביעה שנעשתה בשמי תיכף ומיד", כותב מלכה, "וכן לפרסם בתקשורת בקשת התנצלות, באשר תביעה זו פוגעת בשמי הטוב. את הכחשתי זאת אני מוכן לייצג בכל דרך, בעדות בכתב או בשידור חי, אבל אינני מוכן בשום אופן לנסוע אל מדינת ישראל, ובכך לסכן את חיי להיעצר תחת אמתלה זו או אחרת, באשר אני חבר בקהילת לב טהור המוגדרת על ידיכם בשפיטה מקדמית כ'כת פוגענית ומסוכנת'".

תמונה זו מופצת ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בתמונה נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר