חיים הר כסף הובא למנוחות

הבן ספד בדמעות: "אבא, נעשה את כל מה שחינכת אותנו"

המונים ליוו למנוחות את איש החסד חיים הר כסף ז"ל, בן ה-43, שנהרג בתאונה בכביש 6; בנו ספד לו: "אבא, אנחנו נדאג להכול"; בבית החולים נלחמים על חיי בתו נעמה בת ה-17; תיעוד דומע (דיין אמת)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: בעריש פילמר)

תיעוד עצוב, בחול המועד: אלפים ליוו הלילה (רביעי) למנוחות את איש החסד ר' חיים זאב הר-כסף ז"ל, בן ה-43, מבני ברק, שעות ספורות לאחר שנהרג בתאונת דרכים קשה בכביש 6.

מסע הלווייה יצא מבית המדרש 'מתיבתא' שברחוב הרב קוק 2 בבני ברק לעבר בית העלמין ירקון בפתח תקווה. בראשות ההלווייה נסעו עשרות אופנועים ואמבולנסים של ארגון 'מד"א-הצלה' שהעניקו כבוד אחרון למתנדב הוותיק והמסור, שפעל ללא לאות למען הצלת חיים.

חיים הר כסף ז"ל
ההמונים בהלוויה (צילום: בעריש פילמר)

בעקבות קדושת חול המועד פסח לא התקיימו הספדים כמקובל בהלווייה, ילדיו אמרו דברי פרידה קצרים בדמעות וסיפרו על כמה שאביהם היה מקפיד לקבוע עיתים לתורה ותמיד היה דואג להם.

בנו יצחק מנחם, בן ה-20, שהיה עד לתאונה הקטלנית וניסה לבצע פעולות החייאה באביו בזירה, ספד לו בדמעות ובבכי שהמיס את לבבות כולם: "אבא, אנחנו נדאג להכול, באמת, אנחנו נעשה כל מאמץ כמו שחינכת אותנו להיות חזקים ולהיות מוצלחים, נעשה את כל מה שחינכת אותנו".

הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן, גאב"ד מערב בני ברק ובד"צ 'שערי הוראה', שהמנוח היה מקורב אליו - נשא פרקי תהלים לרפואת הבת נעמה בת רויטל שרה שנפצעה באורח קשה בתאונה הקשה ובבית החולים הרופאים נאבקים על חייה.

‏מסע ההצדעה של אופנועי ההצלה לזכרו (צילום: יוני פיתאם)

לאחר מכן אמר דברי חיזוק בדמעות והזכיר את המסירות שהיה לחיים ז"ל בעזרה לזולת: "המוני יהודים חייבים לו את חייהם, הוא הציל משפחות רבות מקריסה כלכלית".

הרב מתתיהו הלברשטט, נשיא ארגון 'אחריות' נשא דברי פרידה קצרים ואמר כי "לקיים את ההלכה שאסור להספיד במועד זה הכבוד הגדול".

‏מסע ההצדעה של אופנועי ההצלה לזכרו (צילום: יוני פיתאם)
‏מסע ההצדעה של אופנועי ההצלה לזכרו (צילום: יוני פיתאם)

אחיו של ההרוג, דניאל הר כסף, ספד בדמעות ואמר: "היית היסוד ועמוד השדרה של המשפחה וככה נזכור אותך לתמיד. אנחנו אוהבים אותך, כבר מתגעגעים ומתקשים להיפרד".

הוא ביקש מאחיו ז"ל: "תשמור אתה עלינו מלמעלה", והוסיף כי "אני יודע שזה מה שאתה היית רוצה גם מבלי לדבר על זה - שממך ימשיך לצאת אור וימשיכו לצאת חיים".

כזכור, אמש (שלישי) בשעות אחר-הצהריים, בעת שבני המשפחה נסעו לטיול בצפון - בשתי מכוניות, הרכב בו נסע חיים ז"ל עם שלושה מילדיו איבד שליטה והתנגש בקיר. אשתו רויטל ובנו יצחק, נסעו ברכב נפרד והיו עדים לתאונה הקשה.

הרכב, בזירת התאונה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
הרכב, בזירת התאונה (צילום: דוברות איחוד הצלה)

מחקירה ראשונית עולה כי חיים הר כסף ז"ל איבד שליטה במכונית, מסיבה לא ברורה, וכך המכונית סטתה שמאלה מהנתיב, עלתה על המדרכה - פגעה בקיר המנהרה הסמוכה למחלף עין תות לכיוון צפון, בכביש 6, ועפה לצד השני תוך שהיא פוגעת בקיר ונבלמת.

יצחק, המתנדב במד"א, מיהר להגיש עזרה ראשונה לאביו והחל לבצע בו פעולות החייאה, אך כעבור זמן קצר נקבע מותו בבית החולים למגינת לב בני המשפחה והמכרים הרבים.

אם המשפחה, רויטל, גילתה על מות בעלה באחת מקבוצת הוואטסאפ, והיא הגיבה בזעזוע: "מה אתם מפרסמים את זה? אני אשתו ולי אף אחד לא הודיע עדיין".

‏מסע ההצדעה של אופנועי ההצלה לזכרו (צילום: יוני פיתאם)

בבית החולים רמב"ם בחיפה הרופאים ממשיכים להיאבק על חייה של הבת נעמה בת רויטל שרה, בת ה-17, הלומדת בתיכון 'לוסטיג', שנפצעה קשה בתאונה. בנו ופעוט בן שנתיים נפצעו באורח קל.

המנוח ז"ל, היה מוותיקי המתנדבים ב'הצלה', תחילה בעיר מודיעין עילית ולאחר מכן בבני ברק אליה עבר, והיה ידוע כאיש חסד המתמסר לזולת בלב רחב ופתוח. לפני מספר שנים ייסד ר' חיים ז"ל את ארגון 'אחריות', שנועד לסייע למשפחות שנקלעו לקשיים כלכליים-משפטיים מול הבנקים והרשויות השונות, והציל כך רבים שפנו אליו.

שעות ספורות לפני פטירתו הטראגית העלה המנוח סטטוס במכשיר הטלפון שלו, עם אמרתו של כ"ק ה'בית ישראל' מגור זי"ע: "יכול מבעוד יום"; אולי שמחת הפסח ועבודת השם מסתדרות לנו רק כשיום, מתי שהכל מואר וברור ויש בנו היכולת להרגיש, להתקדש ולהודות לה'?".

המנוח ז"ל, מספר על מעשי החסד (צילום: דוברות הצלה)

"תלמוד לומר, שהחיוב לשמוח ולהודות הוא גם בשעה שיש מצה (מריבה) ומרור (קושי השעבוד) לפניך", סיים איש החסד את המסר הכה אקטואלי כעת, לאחר האסון הכבד.

בפטירתו הותיר הרב חיים זאב הר כסף ז"ל בן ה-43 את אשתו רויטל שרה, מאפרת מפורסמת במגזר החרדי ושישה ילדים. אמו היא הגרפולוגית המפורסמת עפרה הר כסף שנישאה לפני כשנה וחצי לראש ישיבת איילת השחר הגר"מ גולדשטיין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר