מכתב תלונה

האם החרדים אכן הודרו מהטקס בהר הרצל

בטקס יום העצמאות הקרוב בהר הרצל לא ישתתף אף משיא משואה חרדי, זאת למרות שהחרדים מהווים מעל 12% מאזרחי מדינת ישראל, והאם הסיבה לכך היא רק פרסום גרוע? (חרדים)

מנכ"ל ידידים, ישראל אלמנסי, מדליק בשנה שעברה (צילום: מתוך שידורי כאן 11)

לקראת יום העצמאות ה-73 שייערך השנה בטקס פיזי בהר הרצל, עולות טענות כנגד מארגני הטקס לאחר שבניגוד לשנים קודמות אף חרדי לא נבחר להשתתף בטקס ולהשיא משואה.

במכתב שהפנה משה גרוניך, חבר מועצת "אגודת הסטודנטים, ‏הקריה האקדמית, הקמפוס החרדי" אל יואב רם הממונה על יישום חוק חופש המידע ‏במשרד התרבות והספורט הוא דורש להבין מדוע החרדים המהווים כ12% מהאוכלוסייה בישראל הודרו מהטקס.

‏הוא מפנה לסעיף 7 ל"תקנון לבחירת מדליקי המשואות בטקס הדלקת המשואות", הקובע כי "בעת הבחירה במדליקי המשואות תיתן הוועדה את דעתה גם על ‏ההקשרים הבאים" ובהן "ייצוג למגוון החברתי ו הדתי של מדינת ישראל " (ס' ה 7א).

"על פי ההערכות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), האוכלוסייה החרדית בישראל מונה בשנת 2020 כ־1,750,000 נפש שהם 12.6% מכלל האוכלוסייה. בחודש האחרון, משרד התרבות והספורט מפרסם מידי כמה ימים, את שמות מי שנבחרו להשיא משואה בטקס בהר הרצל. ואולם, ברשימה זו אין אף לא חרדי או חרדית אחת. כך נוצרה תחושה ‏כביכול המגזר החרדי אינו שבט משנים־עשר שבטי ישראל, או שלמצער אין בבניו ומבנותיו מי ‏שבמעשיהם תרומה יוצאת דופן לחברה ולמדינה", מלין גרוניך.

לטענתו, הבעיה החלה בדרך איתור המועמדים כאשר הקול הקורא שאמור להתפרסם לציבור הרחב באמצעות כלי התקשורת לא הגיע כלל אל החברה החרדית ולא פורסם בכלי התקשורת המרכזיים שלה.

הוא פנה בדרישה למשרד התרבות לקבלת המידע‏: א. באיזה עיתונים יומיים פורסם הקול קורא, והאם נעשו פניות לעיתונים יומיים המופצים ‏במגזר החרדי. ב. באיזה אתרי אינטרנט הפונים למגזר החרדי (כגון אתר 'כיכר השבת') ‏פורסם קול הקורא.
‏ג. האם נעשו פניות מצד חברי הוועדה לאיתור אישים מהמגזר החרדי, נשים וגברים, ‏שבתרומתם נמצאו כראויים להשיא משואה בטקס המיוחד, ומה העלו פניות אלו (האם ‏סורבו וכו').

גרוניך דרש לדעת האם יש ייצוג חרדי גם בוועדת הבחירה של המועמדים וכן לקבל לידיו את הנימוקים לבחירת משיאי המשואות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר