נחסם ושחרר

תתרגלו: "חבר הכנסת איתמר בן גביר" • צפו

תלמידו של מאיר כהנא, עו"ד איתמר בן גביר, מימש סוף סוף את שאיפתו מזה שנים רבות, והפך לחבר מן המנין בכנסת ישראל. ברגע האמת, נשמעה מחאה במליאה: "בושה!" • צפו (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בן גביר מושבע לח"כ (צילום: מתוך ערוץ כנסת. תמונה: Olivier Fitousi/Flash90)

18 חברים חדשים ישנם בכנסת ה-24, ביחס לאלו שקדמו לה, אך ללא ספק ניתן לסמן את אחד מהם, איתמר בן גביר, כבולט מכולם.

אחר הצהרים נעמדו, בזה אחר זה, הח"כים שנבחרו בבחירות האחרונות, ואמרו "מתחייב אני" על הצהרת האמונים שנשמעה מהדוכן במליאה, והושבעו כך באופן רשמי.

לח"כ בן גביר, יו"ר 'עוצמה יהודית' שהוצב במקום השלישי ברשימת הציונות הדתית, זוהי סגירת מעגל אישית, עם מימוש שאיפתו שכשלה בעבר פעם אחר פעם, להיבחר לכנסת.

הרב כהנא (צילום: Moshe Shai/Flash90)

בן גביר רשם בכך היסטוריה, בהיותו תלמיד של הרב מאיר כהנא הי"ד, שבחייו נפסל מלהתמודד לכנסת בשל האידיאולוגיה הגזענית בה נקט וההסתה לאלימות נגד ערבים שנהג להשמיע - לפי בג"ץ.

בן גביר, כזכור, התפרסם לראשונה בנערותו, כאשר הציג לתקשורת את סמל מכוניתו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, והכריז: "כמו שהגענו לסמל הזה, אנחנו יכולים להגיע לרבין".

בשנים האחרונות, כשבגר, שינה אט אט את תדמיתו לטובה, בעיקר כשהסיר מקיר סלון ביתו את תמונתו של הרוצח מהטבח במערת המכפלה, ברוך גולדשטיין, בה היה כתוב הפסוק "תַּחַת אֲשֶׁר קִנֵּא לֵאלֹהָיו וַיְכַפֵּר עַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל".

במקביל, ולאחר שזוכה מרוב כתבי האישום שהגישה נגדו מדינת ישראל, נרשם בן גביר ללימודי משפטים, והפך לעורך דין פלילי מצליח, שחלק מעיסוקו הוא הגנה מרשימה על זכויות חשודים חרדים.

ברוך גולדשטיין (צילום: Flash90)

לאחרונה, בראיונות לכלי התקשורת, אף אמר בן גביר כי "הרב כהנא הוא היה איש צדיק, אבל אני לא מסכים עם כל מה שהוא אמר".

כל זה כנראה לא ממש עזר לו, מבחינת הנהלת חברת טוויטר, שעם השבעתו היום לחבר כנסת, בחרה להטיל חסימה מסוימת על חשבונו - חסימה שהוסרה אחרי שהדבר התפרסם.

יצוין, כי בעת שהושבע, נשמעה במליאת הכנסת הקריאה "בושה", אך טרם ברור מי הוא שהשמיע אותה.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר