מתכון למילפיי מסקרפונה ותותים: קינוח אישי יפהפה ופשוט להכנה

קרמשניט, עוגת נפוליאון או מילפיי - לא משנה איך תקראו לו, אתם חייבים לנסות את הקינוח המושלם הזה. כמה שהוא מרשים וטעים, ככה קל להכין אותו. ויש גם גרסת פרווה לשבת (מתכונים, אוכל)

מילפיי, קרמשניט או עוגת נפוליאון אישית (צילום: Dilyara Garifullina on Unsplash)
זמן הכנה30 דק'
רמת קושיקל
חלבי / פרווה

רכיבים

  • 500 גרם בצק עלים, מופשר במקרר
  • אבקת סוכר
  • 500 גרם מסקרפונה
  • 500 מ"ל שמנת מתוקה (עם כמה שיותר אחוזי שומן)
  • 200 גרם חלב מרוכז
  • 100 גרם שוקולד לבן, מומס ומקורר מעט
  • 1 כפית תמצית וניל
  • 500 גרם תותים, חתוכים לרבעים (אפשר להחליף באוכמניות)
  • 3 פסיפלורות (אופציונלי)

אופן ההכנה:

> לחצו כאן למתכון לקרם פטיסייר פרווה

1. מחממים את התנור ל-200 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה.

2. כשהבצק קר מאוד, מחלקים אותו ל-2 חלקים שווים, מקמחים קלות משטח עבודה ומרדדים כל חלק לעלה דק (או שמשתמשים מלכתחילה בבצק מרודד). מניחים עלה בצק אחד בתבנית ומפזרים עליו אבקת סוכר בנדיבות. מניחים עליו נייר אפייה נוסף, מעליו מניחים תבנית אפייה נוספת וממלאים אותה בקטניות יבשות, כמו חומוס או שעועית. פעולה זו תגרום לבצק לא להתנפח באפייה.

3. אופים במשך 30 דקות, מוציאים מהתנור וחוזרים על הפעולה עם עלה הבצק השני.

4. לאחר ששני עלי הבצק אפויים, מניחים אותם זה על גבי זה וחותכים את הקצוות כך שהם יהיו בדיוק באותו גודל. נותנים להם להצטנן לחלוטין לפני שממשיכים בהרכבת המילפיי.

הכנת קרם המסקרפונה:
5. מקציפים את המסקרפונה, החלב המרוכז והשמנת המתוקה עד לקבלת קצפת רכה. מוסיפים את השוקולד הלבן המומס (חשוב שהוא יהיה מקורר קלות) ואת תמצית הווניל ומקציפים עוד קצת, רק עד לאיחוד. מעבירים את הקרם לשקית זילוף עם צנתר עגול גדול.

הרכבת המילפיי:
6. בעזרת סכין וסרגל, חותכים את 2 ריבועי הבצק האפויות ל-18 מלבנים בגודל שווה (9 מלבנים לכל ריבוע בצק). מסדרים בתבנית מרופדת בנייר אפייה 6 מלבנים, מזלפים על כל אחד מקרם המסקרפונה ומניחים רבעי תותים בין תלוליות הקרם. מכסים אותם במלבן נוסף, מזלפים מעל מהקרם, מפזרים תותים ומכסים במלבן שלישי וגם עליו מזלפים מהקרם, מפזרים תותים ואבקת סוכר. בשלב זה תוכלו לרוקן את הפסיפלורות ולזלף מהן על כל מילפיי ולפזר עלי נענע טריים קצוצים. שומרים במקרר עד להגשה.

מתעצלים? פשוט תכינו מילפיי אחד גדול:
הניחו בתבנית מרופדת בנייר אפייה יריעת בצק אפויה אחת. זלפו מעל מחצית מכמות הקרם ופזרו מעל מחצית מכמות התותים. כסו ביריעת הבצק השנייה, זלפו את הקרם הנותר, פזרו תותים ואבקת סוכר וקשטו בפסיפלורה ועלי נענע קצוצים. מקררים את המילפיי במשך שעה לפחות ובעזרת סכין חדה מאוד, פורסים למנות אישיות.

הכנתם? ספרו לנו איך יצא!

מילפיי. שכבות של אושר (צילום: Dilyara Garifullina on Unsplash)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר