הדרמה בימין

סמוטריץ' מפזר את הערפל שהותיר בן גביר

יותר קיצוני מבן גביר? אחרי ההד שיצרה ההתחמקות, בראיון ל'כיכר השבת', בשאלה אם להתנגד לממשלה שתישען על עבאס, יו"ר 'הציונות הדתית' סמוטריץ' משיב בחיוב (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ו בניסן תשפ"א | 08.04.21
סמוטריץ' ובן גביר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90 / כיכר השבת)

"נצביע נגד כל שיתוף פעולה עם עבאס"; כך, במילים ברורות, אומר הערב (חמישי) יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' על עמדת מפלגתו, בעקבות ההתחמקות המדוברת של עמיתו ח"כ איתמר בן גביר, בראיון ל'כיכר השבת'.

כזכור, בהתייחס לשאלתו של ישי כהן בתכנית 'סוגרים שבוע', האם יביע התנגדות אקטיבית להקמתה של ממשלת ימין בעזרת סיעת רע"מ האסלאמית, סירב בן גביר לספק תשובה ישירה, והתחמק שוב ושוב.

המערכת הפוליטית הסיקה מכך, כי תיתכן אפשרות של ממשלת ימין, תוך הימנעות כפולה - של אנשי מנסור עבאס מזה ו'הציונות הדתית' מזה.

ההתחמקות של בן גביר (ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ)

אך ח"כ סמוטריץ' החליט הערב לפזר את הערפל, כשאמר ל'ישראל היום': "לא מבחוץ, לא מבפנים, לא אולי, לא הימנעות, לא ישר ולא בעקיפין; נצביע נגד כל שיתוף פעולה עם עבאס".

"אולי איתמר לא הבין את השאלה, ואולי הוא רצה לתאם איתי קודם...", ניסה יו"ר המפלגה לסנכר על עמיתו, "בכל מקרה, לא יקום ולא יהיה!".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, המנסה לרבע את המעגל ולהרכיב ממשלה בראשותו, סיים לפני שעה קלה פגישה עם סמוטריץ', שכאמור מתעקש לסכל את כוונתו לממשלה שתיאלץ להיעזר ברע"מ.

לאחר הפגישה נמסר מטעם 'הציונות הדתית', כי השניים יעשו כל שביכולתם כדי לשכנע את יו"ר 'ימינה' ח"כ נפתלי בנט להצטרף אליהם לממשלת ימין, ולא לחבור לממשלה חלופית עם מפלגות השמאל.

אלא שבליכוד מיהרו להכחיש, ופרסמו הודעה בה נכתב: "ההודעה מטעם בצלאל סמוטריץ אינה תואמת את המציאות. זה הזמן לעבודה משותפת ולא לפרסומים שאינם תורמים למאמץ המשותף שאנחנו עושים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר