אלימות משטרתית

מח"ש בודקת את תקיפת ח"כ עופר כסיף

המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בבדיקת המקרה מיום שישי בו הותקף ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת, במהלך עימות עם שוטרים, בהפגנה בשכונת שייח ג'ראח (אקטואליה)

ח"כ עופר כסיף, הערב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בבדיקת המקרה שאירע ביום שישי בו הותקף ונפצע ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת, במהלך עימות עם שוטרים, בהפגנה בשכונת שיחח ג'ראח במזרח ירושלים.

ל'כיכר השבת' נודע כי ח"כ עופר כסיף מתוכןן להגיש מחר, יום ראשון, בשעות אחר-הצהריים תלונה במח"ש.

בתיעודים שהופצו מהזירה נראה ח"כ כסיף מתעמת עם אחד השוטרים, שבתגובה דוחף אותו ותוקף אותו באגרוף. לאחר מכן, קבוצת שוטרים השכיבה את הח"כ על הרצפה בניסיון להשתלט עליו.

במהלך העימות עם השוטרים נשברו משקפיו של כסיף, חולצתו נקרעה והערב הוא נראה עם עיניים נפוחות ופצועות, כתוצאה מהאלימות שחווה.

הוא פרסם בחשבון הטוויטר שלו תמונה כשהוא מקבל טיפול רפואי במקום, בתוך אמבולנס, ומסמן וי בידו. "די לכיבוש", כתב ליד.

במשטרה טענו כי "מתחקור ראשוני של האירוע עולה כי במהלך מחאה שנערכה בשכונת שייח ג'ראח ולאחר שמשתתפיה החלו להפר סדר במקום ולא נשמעו להנחיית המשטרה ניתנה הוראה על פיזורה. המפגינים במקום המשיכו בהפרת הסדר, במהלכה אחד המפגינים תקף את אחד השוטרים תוך שהוא בועט בו וחובט באגרוף לפניו. השוטרים נאלצו להשתמש בכח סביר על מנת לעצור את התוקף, מאחר ולא הזדהה במהלך האירוע וכשהתברר כי מדובר בחבר כנסת שוחרר במקום. מספר שוטרים נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי.

"משטרת ישראל תמשיך לאפשר לכל אדם את חופש הביטוי והזכות להפגין אך לא נאפשר הפרת סדר אלימה ואנו מגנים בכל תוקף פגיעה באנשי חוק. ממ"ז ירושלים ניצב דורון תורג'מן הורה על תחקור האירוע".

תקיפת הח"כ היהודי מהרשימה הערבית, גררה גינויים מכל רחבי הקשת הפוליטית. יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין אמר כי "הזדעזעתי לראות את האירוע החמור שבו חבר כנסת מוכה על ידי שוטרים. התנהגות ברוטלית כזו לא ראויה כלפי אף אזרח, לא כל שכן כלפי חבר כנסת הזכאי מכוח החוק לחופש תנועה על מנת שיוכל למלא את תפקידו. לצערי זה אינו אירוע ראשון של פגיעה בחברי כנסת, והתעלמות מזכויותיהם על פי החוק.

"מיד עם צאת השבת אפנה בדחיפות בעניין זה לשר לביטחון פנים ואעמוד על כך שהאירוע יתוחקר, ושינקטו כל הצעדים הדרושים על מנת שהאחראים למקרה יתנו את הדין, ומקרה דומה לא יישנה בעתיד".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ', אמר כי "‏אירוע התקיפה של חבר הכנסת עופר כסיף על ידי שוטרים הוא חמור ובלתי מתקבל במדינת חוק דמוקרטית. חסינות חברי הכנסת קריטית למילוי תפקידם, ואינה עניין לצד כזה או אחר במפה הפוליטית. יותר מידי פעמים בתקופה האחרונה שוטרים מפירים את החוק בעניין הזה ומשטרת ישראל נדרשת לבדק בית רציני".

יו"ר 'תקווה חדשה' ח"כ גדעון סער אמר כי "‏אני מתעב את השקפותיו של ח״כ עופר כסיף אך את האלימות המשטרתית הברוטלית כלפיו אני רואה כמכות רצח לכנסת ישראל ולחסינות הפרלמנטרית. חרפה וסכנה".

סיעת הרשימה המשותפת גינתה "בחריפות את התקיפה האלימה והברוטאלית של שוטרים נגד ח"כ עופר כסיף בהפגנת המחאה בשייך גראח. התפרצות השוטרים מזעזעת כנגד כל אזרח ומפגין וכך כנגד ח"כ עופר כסיף שהצטרף למחאתם של פלסטינים וישראלים בשל נישול תושבי השכונה הפלסטינים מבתיהם לטובת מתנחלים.

"אין זו הפעם הראשונה ששוטרים תוקפים ח"כ אבל הפעם התמונות קשות ומזעזעות. מדובר בעבירה על החוק ע"י השוטרים שהיכו וחנקו את עופר כסיף. האחריות על התקיפה האלימה היא לא רק על השוטרים האלימים אלא על הרוח הנושבת מלמעלה למטה נגד אזרחים ומפגינים ונגד חכים המבצעים את תפקידם הציבורי. יש מקום להקמת ועדת חקירה לבדיקת אלימות המשטרה בשנים האחרונות ולהשעות מיד את השוטרים התוקפים היום. הרשימה המשותפת תמשיך לעמוד לצד תושבי שייך גראח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר