"עבודה יפה"

בכיר איראני: מטעני החבלה בנתנז הוטמנו בשולחן

"מנקודת מבט מדעית, התכנון של האויב היה יפה מאוד", אומר בכיר איראני על הפעולה הדרמטית במתקן הגרעין, המיוחסת לישראל. עמיתו הוסיף וגילה, כיצד הפצצות הוחדרו (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
המתקן בנתנז (צילום מסך: מתוך האתר האיראני iranintl)

ראש מרכז המחקר של הפרלמנט האיראני, אלירזה זקני, אומר היום (שלישי) כי מטעני חבלה שהוטמנו ב"שולחן עם ציוד רגיש", הם שגרמו לפיצוץ במתקן הגרעיני בנתנז.

זקני, שבעברו כיהן כחבר פרלמנט, הוסיף כי "כמה אלפי צנטריפוגות, כמו גם מרבית מתקני ההעשרה במדינה, נפגעו והושמדו", במהלך האירוע ביום ראשון באתר הגרעיני האסטרטגי.

על הפעולה הדרמטית, המיוחסת למוסד הישראלי, אמר פריידון עבאסי, ראש ועדת האנרגיה של הפרלמנט, כי "מנקודת מבט מדעית, התכנון של האויב היה יפה מאוד".

עבאסי, ששמו מוזכר כאחד המועמדים בבחירות לנשיאות שייערכו ב-18 ליוני, אף חשף כמה פרטים על מבנה המתקן הרגיש: "יש לנו תחנת חשמל באתר נתנז, שממנה החשמל עובר למרתף, שנמצא כ-40-50 מטר מתחת לאדמה".

"המקום הזה נבנה באופן שהוא עמיד בפני התקפות אוויריות וטילים. אלו לא יוכלו להשמיד אותו", הסיף הבכיר, "וכאשר האויב הבין שהמצב הוא כזה, הוא ביקש לבצע פעולת חבלה באמצעות סייבר או באמצעות אנשים וציוד - דבר שדורש זמן והכנה".

"איראן רוצה נשק גרעיני": נתניהו לצד שר ההגנה האמריקני, אתמול (צילום: לע"מ)

לדבריו, "הם (ישראל. י.נ.) חשבו ושכרו את המומחים שלהם, ומה שהטמינו התפוצץ בצורה שפגעה הן במערכת חלוקת החשמל והן בכבל שהגיע מהסוללות, כי אסור לנתק את הצנטריפוגה...".

בכלי התקשורת באיראן מדווחים היום על "אפשרות לאסון אנושי וסביבתי", בעקבות עוצמת הנזק למתקנים הרגישים, שהאצת העשרת האורניום בהם גרמה לכאורה לישראל לבצע את הפעולה.

דובר הממשלה האיראנית, עלי רבעי, התחייב: "נקמתנו על התקיפה בנתנז, תתבצע על האדמה של מי שביצע את הפיגוע. נגיב באופן עוצמתי, ללא ספק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר