רעיון יצירתי

פתרון כפול: איילת שקד תמונה בהקדם לשרת משפטים

את הצעת הפשרה יוצאת הדופן, לפתרון הפלונטר שנגרם באי-מינוי שר משפטים, כזו שגם תחשק את 'ימינה' לממשלת ימין בראשות נתניהו, העלו לאחרונה גורמים בליכוד (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שקד, בטקס עזיבתה את משרד המשפטים (צילום: Hadas Parush/Flash90)

כך מפלגת ימינה תיגרר לממשלת ימין עם הליכוד? גורמים המעורים בשיחות בין הצדדים, שנועדו לנסות ולפתור את הפלונטר הפוליטי, הציעו להחזיר כבר בקרוב את ח"כ איילת שקד לעמוד בראשות משרד המשפטים.

כזכור, מזה כשבועיים שישראל נמצאת במצב תקדימי בו אין שר משפטים מכהן, מאז פקיעת מינויו של יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ במשרד, זאת בשל סירובו של נתניהו.

בעקבות כך, ובאופן מקומם במיוחד, "נוקם" גנץ בכך שאינו מאשר את רכש החיסונים לקורונה. "לאחר שיחות מקצועיות עם משרד הבריאות, השתכנענו שיש להסכים לתוספת תקציבית עבור חיסונים בלבד", הודו בלשכתו, אך התנו זאת במינוי שר משפטים קבוע.

נתניהו, שאינו מעונין למסור ל'כחול לבן' את המשרד הרגיש - שמינוי באמצעותו של יועץ משפטי חדש לממשלה עשוי לעצור את משפטו - עומד כעת ככל הנראה מאחורי הרעיון למנות את שקד.

על פי חשיפת כתבת ynet מורן אזולאי, גורמים בליכוד העלו בימים האחרונים את הצעת הפשרה יוצאת הדופן לפתרון הפלונטר שנוצר סביב אי-המינוי: למנות בינתיים את השרה לשעבר, איילת שקד.

לפי הגורמים, בשיחות המשא ומתן ביניהם לבין 'ימינה', עלתה אפשרות זו, שתביא הישג נוסף: קירוב מפלגתו של בנט לנתניהו, וחישוקה כך שלא תחבור לגוש המתנגד לו.

יו"ר 'ימינה' בנט, אתמול: "תספרו אותנו עם ממשלת ימין" (צילום: ערוץ כנסת)

מועמדותה של איילת שקד, לפי הצעה זו, תועלה כפתרון כפול, והיא לא תהיה מטעם הליכוד ולא מטעם כחול לבן, אלא כרעיון ביניים של פשרה.

גורמים במפלגת כחול לבן מסרו ל-ynet בתגובה, כי לא יאפשרו את מינויה של שקד למשרד המשפטים, ומהליכוד לא נמסרה תגובה רשמית עד לשעה זו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר