יומיים אחרי

הנקמות של איראן יצאו לדרך: העשרת אורניום ותקיפת ספינה

תקיפה על ספינה אזרחית בבעלות ישראלית בנתיב שייט בינלאומי, והגברת העשרת אורניום פי שלושה מכפי שהיה עד כה; אלו, בינתיים, נקמותיה של איראן על הפיצוץ בנתנז (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

איראן מממשת את איומיה: גורם רשמי מודיע לפני זמן קצר (שלישי) כי מדינתו תחל להעשיר אורניום לרמה הגבוהה ביותר עד כה, במתקן בנתנז שנפגע שלשום קשות בתקיפה המיוחסת לישראל.

במקביל, ספינה ישראלית ששטה סמוך לאיחוד האמירויות, הותקפה באמצעות טיל או מל"ט.

על פי דיווח בערוץ אל-מיאדין הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, הספינה שבבעלות החברה הישראלית PCC, הותקפה ליד האמירות פוג'יירה.

בישראל טרם הגיבו לפעולה זו, שכמותה הולכת לאחרונה ונעשית תכופה יותר ויותר, אך היא בכל זאת חריגה, בהיותה תקיפה איראנית על ספינה אזרחית בנתיב שייט בינלאומי.

כאמור, סגן שר החוץ האיראני, עבאס אראקצ'י, דיווח כי התגובה המדוברת של השערת אורניום מוגברת, תצא מחר לדרכה. לדבריו, הפעם היא תיעשה עד לרמה של 60 אחוז - הגבוהה ביותר עד כה - במקום כ-20%.

"מעבר לכך", הוסיף אראקצ'י, "ייבנו עוד אלף צנטריפוגות במתקן להעשרת אורניום בנתנז. בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית אישרו כי הם מודעים למהלך, אך לא פרסמו כל התייחסות לכך.

הדיווח בטלוויזיה האיראנית על הפיצוץ במתקן הגרעין (מתוך 'חדשות הערב', כאן 11)

מוקדם יותר, כזכור, אמר שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף: "החבלה במתקן היתה הימור רע מצד ישראל. היא רק תחזק את עמדתנו בשיחות הגרעין מול מדינות המערב וארה"ב".

"אני מבטיח לכם שבעתיד הקרוב יותקנו צנטריפוגות מתקדמות יותר במתקן בנתנז", אמר השר, במסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב המבקר בארצו. "הישראלים חשבו שהתקיפה תחליש את העמדה שלנו, אבל במקום זאת היא רק תחזק אותה".

על הפעולה הדרמטית, המיוחסת ל'מוסד', אמר פריידון עבאסי, ראש ועדת האנרגיה של הפרלמנט, כי "מנקודת מבט מדעית, התכנון של האויב היה יפה מאוד".

ראש מרכז המחקר של הפרלמנט האיראני, אלירזה זקני, הוסיף ודיווח, כי מטעני חבלה שגרמו לפיצוץ במתקן הגרעיני, הוטמנו ב"שולחן עם ציוד רגיש", כהגדרתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר