המשטרה חוקרת

ערבי תיעד את עצמו סוטר לנער חרדי; "אחר כך זה יהיה ירי"

מעשה אנטישמי, שתועד בגאווה, מעורר כעת סערה: צעיר ערבי שנסע ברכבת הקלה בירושלים, סטר בעוצמה, ללא סיבה, על לחיו של נער חרדי; הפוליטיקאים מזועזעים, והמשטרה חוקרת • צפו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ג' באייר תשפ"א | 15.04.21
(צילום: מתוך טיקטוק)

בנסיעה שגרתית ברכבת הקלה, ספג היום (חמישי) נער חרדי מכה כואבת, מזרועו של צעיר ערבי שעמד לידו - ותיעד הכל.

הבחור האלים נראה מניף את ידו בפתאומיות, ללא סיבה כלשהי, ומנחית אותה בעוצמה על לחיו של תלמיד ישיבה שישב על ספסל הרכבת בירושלים. מיד אחר כך הוא נמלט.

בהמשך, במהלך היממה האחרונה, פרסם הצעיר הערבי את הסרטון בגאווה, בחשבונו ברשת החברתית טיקטוק, אך בהמשך מחק אותו משם.

ל'כיכר השבת' נודע, כי במשטרת ישראל, מחוז ירושלים, פתחו הלילה (חמישי) בחקירה, בניסיון לאתר את החשוד במעשה ולעוצרו.

מקרה זה עורר סערה במערכת הפוליטית. כך לדוגמה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, שצייצה: "הזדעזעתי לראות הלילה את סרטון התקיפה של הצעיר, תלמיד הישיבה, ברכבת הקלה בירושלים. הנחיתי את הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לפעול באופן מיידי מול משטרת ישראל, כדי להביא לחקירה מהירה של האירוע ומיצוי של מלוא חומרת הדין עם האחראים לכך".

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, הגיב: "התיעוד המזעזע והאנטישמי, מחריד ומבהיל. הלב כואב ומתקשה להאמין שדווקא במדינת העם היהודי, חרדי מותקף באכזריות על ידי בן עוולה, רק בגלל חזותו החרדית. אני קורא למשטרת ישראל לעצור את העבריין השפל ולמצות איתו את הדין בחומרה".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני אמר: "רשויות אכיפת החוק ומשטרת ישראל חייבים לפעול בכל הכוח לתפוס את העבריין הזה. אשוחח עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, לתת עדיפות למקרה, כדי לתפוס את העבריין ולהושיבו מאחורי סורג ובריח, על מנת למנוע הישנות מקרים חמורים כאלה".

שר השיכון יעקב ליצמן הגיב: "תיעוד תקיפת הצעיר ברכבת בירושלים בידי מחבל לכאורה, מזעזע ביותר. אין לעבור על כך לסדר היום, ועל משטרת ישראל לעצור את התוקף באופן מיידי. היום זו סטירה ראוותנית, ומחר זה יכול להיות סכין או ירי. מקומו של התוקף - בכלא".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', כתב: "‏משטרת ישראל צריכה להפעיל את כל היכולות הטכנולוגיות שלה, כדי לשים את ידה עוד הלילה על המנוול הזה ולנעול אותו מאחורי סורג ובריח".

גם סגן שר התחבורה אורי מקלב התייחס לאירוע. "מדובר במקרה מזעזע של אלימות קשה", כתב, "ואסור לעבור על כך לסדר היום. על רשויות אכיפת החוק לבוא דין עם התוקפים באופן מיידי וביד קשה. אנו נעשה הכל כדי לתת ביטחון מלא לנוסעי התחבורה הציבורית בארץ".

סגן השר יואב בן צור הגיב: "הסרטון המזעזע שראינו הערב לא קרה בשטחים. זה קרה כאן בלב ירושלים. המקרה הזה מצטרף לעוד עשרות מקרים של תקיפת יהודים על רקע לאומני שהתרחשו. משטרת ישראל האחראית על ביטחון האזרחים, חייבת לנקוט ביד קשה מול המפגעים ולמצות איתם את מלוא חומרת הדין".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאלי, אמר: "הסרטון שבו נראה צעיר בעל חזות ערבית, סוטר לבחורי ישיבות ברכבת הקלה בירושלים, ולאחר מכן מפרסם תיעוד של האירוע, מבחיל ומזעזע, וגובל באנטישמיות ורוע לב. המשטרה חייבת לעצור את הצעיר בהקדם ולנקוט ביד קשה בכל האמצעים העומדים לרשותה, בכדי להרתיע אחרים ממעשים שכאלו".

ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית): "‏נער גבעות שהיה מעלה לרשת סרטון שלו מכה ערבי, היה נעצר תוך דקות. אם הבחור הזה לא עצור הלילה, אפשר לקפל את משטרת ירושלים".

ח"כ אליהו ברוכי כתב: "תרשמו לפניכם: המחבל שסטר על פניו של תלמיד ישיבה בירושלים, ייעצר בעזרת השם. אבל לא, הוא לא ישב מאחורי סורג ובריח; הוא אולי-אולי יקבל עבודות שירות. הריקבון המשפטי יתייחס אליו בסלחנות, ואפילו באמפתיה. זאת תהיה עוד תזכורת כואבת לתיקון החשוב ביותר: מערכת המשפט".

ח״כ אוריאל בוסו אמר: "השילוב הוא שנאה וטרור, יחד עם תופעה חדשה שנוצרה, בה צעירים ערבים מעלים סרטונים ברשתות מכל מיני סיטואציות אלימות ומזעזעות. תפקידה של המשטרה להיצמד כעת לתיעוד הזה ולשים את ידיה על הפושע האלים. פניתי הערב למפכ"ל בדרישה שיטפלו באירוע הזה במלוא החומרה, לפני שהתופעה תתפרץ והסרטונים הבאים יהיו יותר קשים לצפייה".

ח"כ ינון אזולאי הוסיף: "אני מגנה בתוקף את המעשה הברברי שארע ברכבת הקלה בירושלים. עצם הכאה של אדם בשביל סרטון, זו עליית מדרגה באלימות. מקומו של אותו פושע בכלא. אירועים אלו הם חלק מפרי ההסתה נגד הציבור החרדי, ואני מצפה מהגורמים המוסמכים למצות את הדין עם האחראים במהירות האפשרית".

חבר הכנסת יוסף טייב תיאר: "הסרטון המזעזע מזכיר לי את האנטישמיות בצרפת וברחבי העולם. מדובר במעשה נבזה, שאסור שיעבור בשקט. פניתי לשר לביטחון פנים שיטפל במקרה במיידי. ביום שמדינת ישראל חוגגת 73, אזרחים שלה מותקפים על רקע אנטישמי בלב ליבה של המדינה".

וגם מן העבר השני של המפה הפוליטית: ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) אמר: "זו ‏אלימות מעוררת חלחלה על רקע גזעני. אני מבקש לשלוח חיזוקים לבחור שהותקף, ודורש כי המדינה הזאת תילחם סוף סוף נגד כל סוגי הגזענות ותבטיח לכולם מרחב בטוח ונקי מאלימות".

צפו בתיעוד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר