המריבה על 'ההיכל' - סוער בפוניבז'

'המשטרה לא מקיימת את ההבטחה להחזיר את 'השונאים''

מזה קרוב ל-10 חודשים, לישיבתו של הגר"א כהנמן אין דריסה בהיכל הישיבה, כעת, אחרי ה'קורונה', הבחורים רוצים לחזור ומסבירים, כי המשטרה לא מקיימת את ההתחייבות • הסיפור המלא (אקטואלי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
שני הגיסים על ארון הקודש המוזהב (צילום: ארכיון 'כיכר', בעריש פילמר)

'זמן קיץ', נפתח בשבוע שעבר בהיכלי הישיבות - כרגיל, וגם בישיבת פוניבז', אך מתברר שמתחת לפני השטח מתחוללת סערה בין שני הפלגים בישיבה; 'המחבלים' - ו'השונאים', כאשר הטענה היא, שהמשטרה לא מקיימת את התחייבותה.

בכל מהלך השנה האחרונה - מאז פרצה הקורונה, ישיבת פוניבז' המשתייכת להגאון רבי גרשון אדלשטיין (להלן 'השונאים'), וזאת לטענת השונאים, כי תלמידי הישיבה השנייה של הגר"ש מרקוביץ (להלן המחבלים), לא שמרו מספיק בכל מה שנוגע לקורונה.

• 'זמן קיץ' בישיבות ובכוללים החל; הח"כים נרגשים ומברכים >> לצפיה לחצו כאן

תלמידי 'השונאים', התבקשו על ידי הנהלת הישיבה, שלא לשהות באותו חלל יחד עם תלמידי הרב מרקוביץ' כדי לא להידבק, ועזבו ללמוד בהיכל 'אוהל קדושים' (הסמוך לישיבה. ח"ב), תוך שההיכל עם ארון הקדוש המוזהב - נשאר בבלעדיות אצל ישיבת 'המחבלים'.

תחילת 'זמן קיץ', בהיכל הישיבה על ידי פלג 'המחבלים'

בשנה רגילה, 'אוהל קדושים' מאוכלס באברכי 'כולל פוניבז'' אך בתקופת הקורונה הוא התפנה לפי הוראות משרד הבריאות וחלק מאברכי הכולל למדו ב-3 הקומות של בית הכנסת לדרמן.

באותו הזמן (לפני קרוב לתשעה חודשים. ח"ב), הנהלת הישיבה פנתה למשטרת ישראל והתלוננה שישיבת 'המחבלים' משתלטת על ההיכל המרכזי.

סגן ניצב יאיר וייצנברג מנהל תחנת בני ברק כתב מכתב רשמי בשם משטרת ישראל בו הוא מסביר, כי "תקופת החירום הלאומית שאנו מצויים בה אינה מהווה הצדקה להפרת הסטטוס קוו ע"י מי מהצדדים", ולכן הוא כותב כי "יש להשיב המצב לקדמותו לאלתר".

וייצנברג הוסיף והתחייב: "משטרת ישראל תטפל בהתאם לסמכויותיה בכל עבירה פלילית שתתרחש במקום לרבות באירועי אלימות, הסגת גבול, וגרימת נזק וכל הפרת סדר שתתרחש במקום" בדגש מיוחד על המילים "הסגת גבול".

מכתב ההתחייבות של המשטרה - שנכתב לפני קרוב לשנה

המכתב היה ממוען לשני הצדדים בישיבה והמשטרה התחייבה בפני הנהלת הישיבה מספר פעמים, כי כאשר התלמידים ירצו לשוב להיכל, המשטרה תעמוד על כך שהמצב ישוב לקדמותו והתלמידים ששמרו על כללי הזהירות לא יפסידו את מקומם בישיבה.

כעת עם תחילת זמן קיץ הותר לפתוח את הכוללים באופן מלא, ואברכי כולל פוניבז' שבו למלא את היכל אוהל קדושים, כאשר לבחורי ישיבת 'השונאים', לא נותר הרבה מקום לשבת וללמוד בתחומי הישיבה.

אחד מהבחורים בישיבת 'השונאים', מספר: "חלק מהבחורים, מצטופף בעזרת הנשים והשאר בבתי כנסיות ברחבי בני ברק,. המצב המחפיר מתרחש אך ורק בשל התעקשות המשטרה לא לעמוד בהתחייבותה ולפנות את ההיכל חזרה למצב הקודם".

תחילת 'זמן קיץ', בהיכל 'אהל קדושים', על ידי ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין - פלג 'השונאים'

אותו בחור טוען: "כי המשטרה אשמה בכך, מכיוון שככל הנראה סגרה דיל עם 'ישיבת המחבלים', כאשר הם מתחייבים לא לעורר מהומות ובתמורה המשטרה לא תקיים את ההסכם המדובר".

בחור בישיבת 'המחבלים', מספר ל'כיכר השבת': "מדובר במרמור של 'השונאים', אף אחד לא מונע מהם לחזור להיכל הישיבה, הרבנים שלהם - הם אלו שלא רוצים, כי נוח להם עכשיו. אין ולא היה לנו הסכם עם המשטרה הכל עורבא פרח ופרי דימיון של מספר אנשים, התחלנו את זמן קיץ ב'ברען' וללא אלימות, וכולנו תפילה שגם כך יסתיים הזמן".

'כיכר השבת' פנה אל משטרת ישראל כדי לקבל את תגובתה, אך זו טרם הגיעה עד למועד פרסום הידיעה, באם תגיע נכניס את התגובה ככתבה וכלשונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר