ההצהרה של בנט • צפו

בנט: "מוכן לממשלת ימין" - בכיר חרדי: "בנט ולפיד סגורים"

יו"ר ימינה נפתלי בנט, מסר הערב הצהרה בה הוא הודיע כי הוא מוכן ללכת לממשלת ימין ודחה את התקפות הליכוד • בכיר חרדי ל'כיכר': "בנט ולפיד כבר סגורים - הכל מתוכנן ומתואם ביניהם" (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90 • וידאו ערוץ כנסת)

יו"ר ימינה נפתלי בנט, מסר הערב (רביעי) הצהרה לתקשורת והשיב על ההתקפות של מפלגת הליכוד והסביר שהוא מוכן ללכת לממשלה עם נתניהו - "אבל יש לי תנאים".

בתוך כך, לאחר נאומו של יו"ר ימינה, בכיר מאחת הפלגות החרדיות אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': נפתלי ולפיד כבר סגרו את הממשלה הבאה, הנאום עכשיו - זה מתואם עם לפיד".

בפתח דבריו אמר בנט: "מדינת ישראל זקוקה באופן דחוף לממשלה טובה, יציבה ומתפקדת. עם כל הכבוד למהלכים הפוליטיים שמתרחשים כבר שנתיים כאן בכנסת, יש בחוץ בני אדם. יש אזרחים שצריכים להתפרנס ולחזור מחל"ת. יש המון עסקים קטנים שמנסים להשתקם, ומיליוני תלמידים שזקוקים לסיוע מיוחד אחרי שנת הקורונה הקשה כדי לסגור את הפערים משנת הקורונה".

"לאזרחי ישראל", הסביר בנט, "נמאס מהמריבות, הם רוצים ממשלה שעובדת בשבילם. לפני שבועיים קיבל מר נתניהו מנשיא המדינה את המנדט להקים ממשלה. אמרתי מיד לנתניהו שיש לו את האצבעות של סיעת ימינה, כדי להקים ממשלת ימין".

"לצערי, למרות שעות ארוכות וימים ארוכים של השקעה מצידנו, נוכחתי שבעוד אנחנו מנסים להפוך כל אבן כדי להקים ממשלה, נתניהו מתחמק ותוקף אותנו ללא הרף. הוא חושש ללחוץ על מי שטיפס על עצים גבוהים, לא מוכן להציע פשרות לסער, וחותר רק לדבר אחד - עוד בחירות, חמישיות במספר, הפעם בעטיפה של בחירות ישירות. נתניהו בעצם אומר – אם לי אין ממשלה, לאף אחד לא תהיה ממשלה. נלך שוב לבחירות, חמישיות, שישיות ושביעיות. אי אפשר להמשיך ככה".

"מדינת ישראל", הוסיף בנט, "לא יכולה להיות בת ערובה של פוליטיקאים. המשמעות של עוד בחירות הן עוד מיליארדים לפח, במקום לחינוך ולתשתיות זה יילך לקלפיות, ועוד חודשים ארוכים של שיח שנאה וקיטוב. בעוד שהעם רוצה ממשלה, נתניהו מעדיף בחירות. אמרתי ואני חוזר ואומר - לזה אני לא אסכים".

על ההתקפות של הליכוד, אמר בנט, "הן היו צפויות והן לא עושות עלי רושם. נדמה לי שגם הציבור הימני מאס בסגנון הזה. אני מחויב לערכיי ולאזרחי מדינת ישראל. כדי שלא יהיו ספקות, הנה סדר הדברים מבחינתי: עדיפות ראשונה – להקים ממשלת ימין. נתניהו, יש לך אותנו, לך תקים ממשלה.. יש עוד 14 יום, הזמן לא נגמר. זה אפשרי".

"אם בליכוד ייכשלו במשימה, אז בעדיפות שנייה, אני אפעל להקים ממשלת אחדות לאומית, בתנאי שהיא תהיה ממשלה טובה, יציבה ומתפקדת, ובתנאי שאוכל לשמור על הערכים, העקרונות והשקפת העולם הלאומית שלי. אני עוד לא יודע לומר שזה אפשרי, אבל אני מבטיח לנסות בכל כוחי".

"רק אם שתי האפשרויות הללו, ממשלת ימין אן ממשלת אחדות לאומית, לא יתאפשרו, רק אז בלית ברירה ניאלץ ללכת לבחירות במתכונת כזו או אחרת. אני מבטיח להמשיך לפעול בכל כוחי על מנת להקים ממשלה, ומוכן לשלם מחירים אישיים כבדים ומתקפות מכל הצדדים, אני שמח לקבל את זה כדי להחזיר את מדינת ישראל ליציבות ולתפקוד."

לסיום אמר בנט: "אזרחים יקרים, כולנו נמצאים בתקופה לא קלה, אבל אני פוגש אתכם כל יום בשטח, אני רואה עם מופלא, ובעזרת השם נצא מהמשבר הזה יחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר