השר מבטיח

מחאת הרבבות עבדה: החוק הצרפתי ישונה

לאחר שכ-25,000 בני אדם הפגינו ברחובות פריז ועוד רבים במקומות נוספים נגד הסרת האשמה מעל רוצח שרה חלימי, מבטיח שר המשפטים של צרפת לטפל בפירצה בחוק (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
שר המשפטים של צרפת, אריק דופונד-מורטי (צילום: Shutterstock)

לאחר שהמונים הפגינו בצרפת ומחוצה לה, נגד גזר דין שמסיר את האחריות ממחבל שרצח יהודיה בטענה שהיה אז תחת השפעת סמים, מבטיחים במדינה לשנות את החוק.

אריק דופונד-מורטי, שר המשפטים של צרפת, הכריז אמש (ראשון) כי עד סוף חודש מאי תציג הממשלה פתרון שימלא את "הוואקום החוקי" כהגדרתו - הפירצה בחוק הצרפתי שמאפשרת לחמוק מאחריות על פשע, אם הפושע היה תחת השפעת סמים או אלכוהול.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', רבבות הפגינו אתמול (ראשון) בכיכר טרוקדרו שבפריז, בירת צרפת, בדרישה מהרשויות למשפט צדק לכובילי טראור, מהגר מוסלמי בן 28, שרצח בשנת 2017 את שכנתו היהודיה שרה חלימי בבירה הצרפתית.

הפגנות נוספות התקיימו בערים הצרפתיות מרסיי, שטרסבורג וליאון; כמו כן יפגינו יהודים מול שגרירויות צרפת שבארצות הברית: וושינגטון, מיאמי ולוס אנג'לס, ושגרירויות צרפת ברומא, בלונדון, בהאג ובתל אביב.

במחאת הענק שהתקיימה בפריז, הוקרן מסר מצולם של קומיקאי יהודי מקומי. לדבריו, "החלטתי להתחיל לצרוך סמים, כי בצרפת אפשר לעשות מה שרוצים - אפילו לרצוח שכנים אם אתה לא אוהב אותם - כאשר אתה תחת השפעת סמים".

הסיטואציה המקוממת הזו הובילה, כזכור, את נשיא צרפת מקרון לצאת באורח נדיר נגד פסיקת בית המשפט הצרפתי. הוא התבטא כי "ההחלטה ליטול סמים ואז 'להשתגע' לא צריכה לדעתי לקחת את האחריות הפלילית של האדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר