סאגת מינוי השרים

בג"צ הקפיא את מינוי השר אקוניס לשר המשפטים

שופטי בג"צ החליטו הערב (שלישי) להקפיא את המינוי של השר אופיר אקוניס לשר המשפטים, ומחר ידונו שוב בסוגיה • הנשיאה חיות אמרה בדיון: "אנחנו בריק שלטוני" (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ו באייר תשפ"א | 27.04.21
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שופטי בג"צ החליטו הערב (שלישי) להקפיא את מינוי השר אופיר אקוניס לשר המשפטים - כפי שהחליטה הממשלה, ומחר, בשעה 15:30, יקיימו דיון נוסף בסוגיה.

בהחלטתם כתבו השופטים כי "לאחר שמיעת טיעוני הצדדים, מוצא בזאת צו על תנאי המורה למשיבים לבוא וליתן טעם מדוע לא ייקבע כי החלטת הממשלה מיום 27.4.2021 למנות את השר ח"כ אופיר אקוניס לשר המשפטים אינה תקפה, וכי בעת הזו אין שר משפטים מכהן בישראל".

"למען הזהירות", הוסיפו השופטים בהחלטתם, "ניתן בזאת צו ביניים המורה כי השר אופיר אקוניס לא יחל לכהן בתפקיד שר המשפטים עד החלטה אחרת שתינתן על ידי בית משפט זה".

נשיאת ביהמ"ש העליון, השופטת אסתר חיות, הבהירה בתום הדיון בבג"ץ 'אי מינוי השרים' כי הפשרות והארכות שנתנה בנושא, ובפרט באשר למינוי שר המשפטים תמו.

הדיון בבג"ץ הגיע לאחר שבישיבת הממשלה נפל מינוי בני גנץ לשר המשפטים, והצעת הליכוד למנות את אופיר אקוניס בוטלה ע"י היועמ"ש אביחי מנדלבליט בטענה ש"אינה חוקית".

עורך דינו של רה"מ נתניהו, דוד פטר, טען שמינוי אקוניס חוקי - על אף שנגד את מנגנון השוויוניות: "ההחלטה תקפה באופן חוקי. לגבי ההחלטה הזו לא נדרש מנגנון פריטטי". בתגובה, הנשיאה חיות נזפה בו: "חוות דעת היועמ"ש מחייבת - כל עוד ביהמ"ש לא קבע אחרת".

אח"כ טען בא כוח הליכוד כי מכיוון שההסכם הקואליציוני נחתם בימי הכנסת הקודמת, "לא ברור מה מעמדו המשפטי". השופטים עוזי פוגלמן וניל הנדל השיבו: "מעמדו מעוגן בחוק יסוד, אפשר פשוט להסתכל בחוק".

נציגו של נתניהו טען בהמשך הדיון כי ביהמ"ש לא צריך להתעסק בנושאים הקשורים בפוליטיקה: "צריך לתת למגרש הפוליטי להתגלגל". אך שוב השופט פוגלמן דחה את דבריו: "יש פה סוגייה משטרית-חוקית. אנחנו לא נכנסים לשדה הפוליטי בשום צורה אלא מדברים על כיבוד החוק".

לקראת תום הדיון, הבהירה הנשיאה חיות לאן נושבת החלטתה הצפויה: "יש צורך לשמור על רציפות שלטונית חיונית, אי אפשר להמשיך בריק שלטוני כזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר