הגבלות קורונה

החסיד שלא מצליח למול את בנו: 'צער גדול'

לרב ישראל ליברמן, תושב הונג קונג, נולד תינוק בראש חודש אייר - ועדיין לא נימול, בשל הגבלות הקורונה החמורות של הממשל שמונעות הגעה של מוהלים ממדינות אחרות (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ברית מילה, אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

חסיד חב"ד, המתגורר בהונג קונג שבסין, מספר כי עקב הגבלות הקורונה המקומיות הוא אינו מצליח למול את בנו הפעוט.

הרב ישראל ליברמן משמש כאחד משליחי חב"ד בהונג קונג. בשעה טובה, נולד לו בן בראש חודש אייר - אך זה עדיין לא נימול, שכן הגבלות הקורונה החמורות שהטיל הממשל מונעות הגעה של מוהלים ממדינות אחרות.

בהונג קונג עצמה אין מוהלים, ובנוסף לבנו של הרב ליברמן ישנם שלושה תינוקות יהודים שעדיין לא נימולו.

בראיון ל-Hamodia, סיפר הרב ליברמן כי "מוהל מסויים, שנהג להגיע לכאן הרבה, ננעל מחוץ למדינה מאז שעזב אותה בתחילת תקופת הקורונה. ממשלת הונג קונג מאפשרת לאנשים להיכנס למדינה רק אם יש להם תעודת תושב הונג קונג בתוקף".

"אנו ממשיכים לנסות למצוא מוהל, אך לאף אחד אין את המסמכים המתאימים", מספר הרב ליברמן. "בהתחלה, הממשלה נתנה לנו אישור מיוחד להביא מוהל או רופא, אך אז חוקי הבידוד דרשו 14 ימי בידוד - שיכול היה להתבצע גם בבית. עכשיו נדרשים לפחות 21 ימי בידוד - במלונית קורונה מיוחדת".

לדברי השליח החב"די, "הבעיה היא שגם אם נמצא מוהל עם המסמכים המתאימים, מי ירצה לבוא לבידוד במשך שלושה שבועות עם תינוק רך?".

החסיד סיכם את הראיון: "כואב לנו מאוד שלא נוכל למלא את המצווה החשובה הזו, אך הרב שלנו שמתגורר באוסטרליה אמר לנו שעלינו רק לנסות כמיטב יכולתנו, ואז לתת לה' לקחת את זה הלאה. אז אנחנו מחכים. אולי המצב ישתנה בעוד כמה שבועות".

ברית מילה, ארכיון (צילום: באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר