אסון מירון

הממשלה אישרה: ביום ראשון - יום אבל לאומי

שרי הממשלה אישרו, במשאל טלפוני שנערך ביניהם, את ההכרזה על יום ראשון הקרוב כיום אבל לאומי, בעקבות אסון מירון - האסון האזרחי הגדול ביותר בתולדות המדינה (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
רה"מ במירון, היום (צילום: דוברות)

'יום אבל לאומי': כך אישרו לפני זמן קצר (שישי) שר ממשלת ישראל, את הכרזתו של יום ראשון הקרוב, זאת בעקבות אסון מירון בו נזפו 45 בני אדם.

דגלי המדינה יורדו, כנהוג בימי אבל, לחצי התורן, במבני ציבור, מחנות צה"ל ונציגויות ישראל בעולם. גם ישיבת הממשלה שנקבעה לראשון, לעסוק בעניינים השוטפים שעל הפרק - נדחתה.

יצוין, כי זהו האסון האזרחי הגדול ביותר בתולדות מדינת ישראל, ומכאן בין היתר הזעזוע הרב האוחד בכל שדרות הציבור ובקרב ההנהגה.

מוקדם יותר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ביום ראשון נקיים יום אבל לאומי בעקבות האסון בהר מירון, מהאסונות הכבדים ביותר שפקדו את מדינת ישראל. כולנו נתייחד עם היגון של המשפחות ונתפלל לשלום הפצועים".

לסיוע למשפחות הנפגעים באסון מירון לחצו כאן

"חלק גדול מהנספים עדיין לא זוהה ואני מבקש להימנע מהפצת שמועות ברשתות החברתיות כי הדבר הזה קורע את לב המשפחות. תנו לרשויות לעבוד".

נתניהו הוסיף: "אני חייב גם לציין שהיתה פה פעולת חילוץ מהירה של המשטרה, כוחות החילוץ והביטחון ואנחנו אסירי תודה להם - הם מנעו אסון גדול בהרבה".

"אנחנו נערוך בדיקה יסודית, רצינית ומעמיקה כדי להבטיח שאסון כזה לא ישנה. אני מבקש להכריז ביום ראשון על יום אבל לאומי. בואו נתייחד כולנו עם היגון של המשפחות ותפילה לשלום הפצועים", סיים ראש הממשלה.

הנשיא מתאבל

נשיא המדינה, רובי ריבלין, כתב: "זהו יום קשה וכואב. אסון שובר לב. תפילותינו ומחשבותינו נתונות אל הפצועים ואל משפחות ההרוגים והנעדרים באסון הנורא שארע אמש בהר מירון".

לסיוע למשפחות הנפגעים באסון מירון לחצו כאן

"אני שולח תודה מעומק הלב לעוסקים ללא הרף מאז אמש, במלאכת החילוץ והטיפול הרפואי. זוהי השעה לחבק את המשפחות. לתת יד לכל המחפשים אחר יקיריהם. לאמץ את הפצועים אל ליבנו. לבכות יחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר