צפו בדברים

הראשל"צ הגר"י יוסף: "לא יודעים על מה יצא הקצף"

הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, התייחס אמש בפתח שיעורו השבועי לאסון מירון בו נספו 45 קורבנות מהמגזר החרדי: "לא יודעים על מה חרי האף הזה" • צפו (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דר וסוחרת)

אסון מירון תשפ"א: "זה קורע כל לב, אנחנו לא יודעים על מה חרי האף הזה, על מה יצא הקצף, לא יודעים חשבונות שמים", כך פתח אמש (מוצאי שבת) הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, את שיעורו השבועי בבית הכנסת 'היזדים' בירושלים.

לסיוע למשפחות הנפגעים באסון מירון - לחצו כאן

בפתח שיעורו ביקש הראש"ל להתייחס לאסון הקשה: "האסון הנורא הזה, שקיפדו את חייהם בני תורה ואברכים, צדיקים וחסידים בני ישיבות, עשרות שמות לדאבוננו, זה קורע כל לב. אנחנו לא יודעים על מה חרי האף הזה, על מה יצא הקצף, לא יודעים חשבונות שמים.

"שנבוא אחרי 120 לבית דין של מעלה, לא יהיה שום שאלות. למה זה בגיל 12 הלך, למה זה בגיל 30, שנבוא למעלה הכל יהיה מיושב. פה בעולם הזה אנחנו לא יודעים, אבל צריכים להתחזק. הזעזוע הזה צריך לחזק את כל עם ישראל, בצניעות, בקדושה, התמדה בלימוד התורה ומעל כולם אהבת חינם. זה קרה בסוף התאריך, בהם נפטרו תלמידי רבי עקיבא".

"התורה היא אגוני מגנא ואצולי מצלא", הוסיף הרב הראשי: "כי הם חיינו ואורך ימינו. השיעור יהיה לעילוי נשמתם הטהורה, של ההרוגים באסון המחריד. הקב"ה ינחם את המשפחות על אובדן יקירהם וירפא את כל אלו שנפצעו. רפואה שלמה ברמ"ח אבריהם ושס"ה גידיהם, מכאן לחושבנא טובא, שנשמע ונתבשר בשרות טובות"

צפו בדברים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר